בריאותמבזקיםצבא וביטחון

דובר צה"ל: 359 חיילים נמצאים בבידוד

האחריות על טיפול ומניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל בידי משרד הבריאות והמל"ל. צה"ל נערך לסיוע בטיפול בנושא הקורונה ככל שיידרש, נמצא בקשר רציף עם משרד הבריאות ופועל בהתאם להנחיותיו על מנת למנוע ולצמצם את סיכויי התחלואה ביחידות.

חולה מספר 10 היא חיילת שעבדה בחנות ״הפיראט האדום״ באור יהודה, ואובחנה חיובית לנגיף הקורונה. לאור ההודעה על כך שמנהל החנות בה עבדה נדבק בנגיף הקורונה, הוחלט על כניסתה של חיילת צה״ל לבידוד. החיילת אובחנה אמש (1.3) חיובית לנגיף הקורונה, מצבה קל והיא פונתה למתחם המבודד בתל השומר על ידי מד״א.

עם היוודע דבר מחלתה של החיילת החלה בדיקת מגעים כפי שמחייב משרד הבריאות. צה״ל פועל בהלימה להנחיות משרד הבריאות ומנחה לבידוד גורמים אשר היו בקשר הדוק עם חולה מאומת, כלומר שהיה במחיצתו של החולה כרבע שעה או יותר במרחק של 2 מטר לכל היותר. לא נדרש בידוד למי שלא היה במגע הדוק עם החולה המאומתת עצמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נציין כי ב-26 בפברואר, ניגשה החיילת למרפאת בסיס מטכ״ל בנסיבות שאינן קשורות בנגיף או בתסמיניו. למחרת (חמישי) חזרה החיילת בבוקר לאותה המרפאה בשל אותן הנסיבות, שלא קשורות לנגיף. בתום הבדיקה חזרה החיילת ליחידתה.

בצהריים, עם פרסום דבר הידבקותו של הנוסע מאיטליה בנגיף, אדם איתו באה במגע במסגרת עבודתה האזרחית, הונחתה החיילת להיכנס לבידוד ביתי.

מהמידע שנאסף עד לשלב זה, ביום רביעי 26.2 שהתה החיילת במרפאת מטכ״ל בין השעות 10:50-12:00, וביום חמישי 27.2 שהתה במרפאת מטכ״ל בין השעות 09:00-10:00. אתמול בערב, לאחר שבדיקה שערכה החיילת לנגיף חזרה חיובית, פונתה החיילת לבידוד בבית החולים שיבא.

חיל הרפואה ממשיך בחקירה האפידמיולגית בשיתוף משרד הבריאות, ובאם יתגלו פרטים נוספים הם יפורסמו לציבור. עד כה 2 רופאות ממרפאת מטכ״ל ו-7 חיילים מיחידתה של החיילת נמצאים בבידוד. משרתי צה״ל וגורמים נוספים אשר באו במגע עם החולה יוכנסו לבידוד במידת הצורך.

עד כה, 359 חיילים נמצאים בבידוד, כאשר מרביתם חזרו מחופשה פרטית מחו״ל ומקצתם פגשו במשלחת מדרום קוריאה או בחולים שאובחנו כנושאי הנגיף. 53 חיילים סיימו את הבידוד וחזרו ליחידתם.

צילום: חדשות MivzakLive

אותרו כ-300 חיילים השוהים באיטליה או חזרו ממנה מאז 14 בפברואר. על חיילים אלה להיכנס לבידוד עם חזרתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ובמידה ואינם חשים בטוב עליהם ליצור קשר עם מוקד מקול הלב בטלפון כוכבית 6690. מסרון עם הפרטים נשלח לחיילים שאותרו.

בהתאם להנחיות משרד הבריאות ועל פי הנחיות ראש אכ״א, חל איסור יציאה לחו״ל לנסיעה פרטית או בתפקיד למדינות הבאות: סין, הונג קונג, סינגפור, מקאו, יפן, תאילנד, טאיוואן ואיטליה. משרתים המבקשים להגיש בקשה חריגה לנסיעה פרטית יעבירו את בקשתם לשלישות היחידה, אשר תעבירם להחלטת הגורם המוסמך.

באשר לנסיעות לחו"ל במסגרת תפקיד, ככלל, יש לדחות נסיעות שאינן דחופות או מבצעיות, למעט מקרים חריגים שיאושרו ע"י ראש אג"ת ומקרפ"ר. כמו כן, הביקורים מהמדינות הנ"ל נדחים עד להודעה חדשה.

הנספח הצבאי בסין שב לארץ ושהה בבידוד על פי ההנחיות, וכן משפחתו. כמו כן, הוחלט בשלב זה לדחות יציאת משלחות "עדים במדים" לפולין ומשלחות נוספות לאירופה שאינן מבצעיות לחציון ב' של שנת העבודה.

בעקבות הנחיות משרד הבריאות והכללת איטליה ברשימת המדינות שהמגיעים מהן נדרשים לבידוד, הוחלט לדחות את האימון המשותף בין EUCOM לזרוע היבשה.

צה"ל מקיים הערכות מצב שוטפות ומתעדכנות בנושא על מנת לשמור על בריאות המשרתים בסדיר ובמילואים המשתתפים בתרגיל הJC. בשלב זה התרגיל מתקיים כמתוכנן. בהתאם להנחיות משרד הבריאות וחיל הרפואה, החיילים האמריקאים שהגיעו מאיטליה לתרגילים ושיתופי פעולה שונים שבו בחזרה לבסיסים מהם הגיעו.

לאחר התייעצות עם מפקדים וגורמי הרפואה בחיל האוויר הוחלט על ביטול כנס המלש"בים של מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר שתוכנן להתרחש ביום שני, 2 במרץ 2020, על מנת להימנע מסיכון התפשטות נגיף הקורונה ומזעור הסיכון הבריאותי. ייתכנו ביטולי כנסים נוספים בהמשך בהתאם לצורך.

החל מתחילת החודש הופצו הנחיות מקצועיות לסגלי הרפואה וכן הנחיות למשרתים בצה"ל כיצד יש להתגונן וכן באשר לנסיעה לחו"ל.

פיקוד העורף שותף מלא בדיונים ובהערכות המצב של משרד הבריאות וכן מסייע למשרד הבריאות ככל שנדרש, ובתוך כך בהדרכה ובתרגול צוותי רפואה בבתי חולים.

להלן ריכוז ההנחיות מפקדת קצין הרפואה לכלל חיילי צה"ל:

כלל ההנחיות הועברו גם לגורמי המתפ"ש וכוחות הביטחון בהם משרתים חיילי חובה.

• בידוד ביתי – כל חייל ששב מאחת המדינות הבאות – סין, סינגפור, מקאו, הונג קונג, יפן, דרום קוריאה, תאילנד ואיטליה (כל מי ששב לארץ מאיטליה החל מיום ו', ה-14 לפברואר 2020) ולא פיתח תסמינים ישהה בבידוד למשך 14 יום בביתו, יעדכן את מוקד "מקול הלב" ומרפאת היחידה.

• פנייה לקבלת טיפול רפואי –

א. כל מי שפיתח תסמינים כדלקמן: חום מעל 38 או שיעול או קוצר נשימה או כל תסמין נשימתי אחר, ושהה ב-14 יום האחרונים בארצות הבאות: סין, סינגפור, מקאו, הונג קונג, יפן, דרום קוריאה, תאילנד, טאיוון, איטליה ואוסטרליה מתבקש ליצור קשר טלפוני עם המרפאה המטפלת או עם מוקד "מקול הלב" על מנת לקבל הנחיות לטיפול רפואי.

ב. אנשי מילואים ומלש"בים – כל איש מילואים ומלש"ב שעונה לקריטריון של בידוד או קבלת טיפול רפואי, לא יגיע לכל פעילות צבאית כלשהי. כמו כן, ידחה גיוסו של מי שעונה להגדרות אלה.

• כלל מרפאות צה"ל עם רופא הונחו לוודא המצאות ערכות רפואיות נדרשות למקרים מסוג זה.

Back to top button