חדשות הארץמבזקים

הנשיא למשפחות השכולות: לא הרפינו ולא נרפה מהמשימה הקדושה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים והניח זר הבוקר (שלישי) בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע בהיכל הזכרון בהר הרצל.

"רצה הגורל ולאבל הכבד על אהובכם שנפל, נוסף כאב על כאב: זהו ודאי הכאב הנורא מכל, כאבו של הספק, כאבו של הלא נודע", אמר הנשיא לבני המשפחות השכולות והוסיף: "אני יודע כי מהיום בו התקבלה הבשורה הארורה על נפילתו של יקירכם לא מצאתם מנוח. ומתוך הידיעה הזאת, אני עומד כאן ומבקש להזכיר שביסוד עמידתנו כאן היום, נמצאת אמת אחת: חובתה של מדינת ישראל ושל העומדים בראשה לעשות כל שביכולתה, למען חיילינו שלא שבו מן הקרב. זהו חוב מוסרי מן המעלה הראשונה. אם תרצו זהו הקוד הציוני, האתי, שאסור שיישכח לעולם."

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

הנשיא הדגיש: "אנחנו מוכרחים לעשות כל שניתן כדי למצוא לחללינו שמקום קבורתם לא נודע, מנוחה נכונה. ולתת לכן, משפחות אהובות, מקום ממשי להניח עליו אבן, להתייחד ולבכות. מהלוחמים שלנו אנו תובעים מסירות, נחישות, יצירתיות, רעות ודבקות במשימה. והם תובעים מאיתנו כי נהיה ערבים ואחראים להם, ונפעל להשיבם מכל מקום ובכל מצב באותה המסירות, ובאותה הדבקות אותה תבענו מהם. לא הרפינו ולא נרפה מהמשימה הקדושה של הבאת חללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע למנוחתם האחרונה. עד שנשלים אותה במלואה, נוסיף להביא את כאבנו לכאן שנה בשנה למרגלות גן הנעדרים. יהי זכרם של בנינו, חללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע, ברוך ושמור בלבנו לעד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button