בריאותמבזקים

בהלת הקורונה: עומס במוקד, מד"א מפרסם תשובות בנושא שנשאלו

בהלת הקורונה בישראל תופסת תאוצה עם היוודע על שלושה חולים נוספים שנבדקו בנגיף (עד כה בישראל אומתו 15 שנדבקו בנגיף), כאשר אחד מהם הוא נער בבית ספר ברנר, תלמיד בכיתה ט' שעל פי משרד הבריאות הוא נכח בין היתר גם במשחק באצטדיון בלומפילד. כמו כן, בעקבות זאת בית הספר נסגר והתלמידים, כולל צוות ההוראה הונחה שלא להגיע ולהיכנס לבידוד למשך 14 יום מה- 26.2, זאת ללא קשר לזמן החשיפה לחולה.

במוקד 101 של מד"א, נוצר עומס בשל פניות אזרחים שמתקשרים לברר פרטים כלליים בנושא הקורונה. ממגן דוד אדום נמסר כי רק במקרים בהם מופיעים סימטומים של חום, שיעול או קשיי נשימה, יש להתקשר למוקד 101 של מד"א‬. להנחיות נוספות, לרבות בדבר אופן בידוד ביתי, יש להיכנס לאתר משרד הבריאות או לחייג למוקד משרד הבריאות בטלפון כוכבית 5400, או למוקדי קופות החולים.

צילום: דוברות מד"א

במד"א ריכזו את כל השאלות שהופנו למוקד ויצרו עומס בכדי לתת מענה רחב לכלל הציבור ולהוריד את העומס:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שאלה: הייתי במשחק באצטדיון בלומפילד בתאריך 24.2, בין השעות 20:00-22:00 האם עלי להיכנס לבידוד?

תשובה: אם היית באצטדיון בשעות הללו ובשער 7-8, גוש 425, בין השורות 43-49 (כולל) מכיסאות 169-179 (כולל) התשובה היא כן, עליך להיכנס מיד לבידוד לתקופה של 14 ימים מלאים.

שאלה: אם היית במשחק באצטדיון בלומפילד בתאריך 24.2. בין השעות המפורטות אך לא ישבתי במקומות המדוברים – האם אני צריך להיכנס לבידוד?

תשובה: לא. כרגע ההנחיות של משרד הבריאות קובעות כי רק מי שישב בשער 7-8, גוש 425, שורות 43-49 בכיסאות 169-179 ייכנס לבידוד. עם זאת, יש להמשיך להתעדכן בהנחיות משרד הבריאות וייתכן שינויים בהנחיות למי ששהה במשחק זה.

שאלה: אחד מבני המשפחה שלי היה במשחק ואנו גרים יחד. האם אני צריך להיכנס לבידוד?

תשובה: המעגל הראשון הוא מי שהיה במשחק עצמו. אם לא היית במשחק באצטדיון בלומפילד בתאריך 24.2. בין השעות 20:00-22:00 , אינך צריך להיכנס לבידוד.

צילום: דוברות מד"א

Back to top button