בריאותמבזקים

10 הדיברות למניעת הידבקות בנגיף הקורונה – מומלץ וחשוב מאוד!

ד"ר דניה טקגי, מומחית לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי מאיר מקבוצת שירותי בריאות כללית מנסה לעשות לכם סדר עם כל ההנחיות, ההסברים וההמלצות הרבות שמופצות ברשתות החברתיות ובערוצי המדיה השונים ומביאה אליכם את עשרת הדיברות למניעת הידבקות בנגיף הקורונה.

ראשית, מסבירה ד"ר טקגי כי ההדבקה היא בעיקר טיפתית. שזה אומר שאדם שמתעטש, משתעל וכו'.. מפזר על עצמו ועל משטחים בסביבתו טיפות מיקרוסקופיות שנושאות בתוכן את הנגיף. הטיפות האלו מגיעות לאצבעות הידיים שהופכות לבסוף למנוף יעיל להביא אותן בדיוק למחוז חפצן – הפנים שלנו ובעיקר הפה והאף. אנחנו נוגעים לעצמנו בפנים עשרות ואף אלפי פעמים ביום, אז המסר הראשון הוא – אצבעות ופנים לא צריכים להיפגש כלל.

קרדיט: freepik

10 הדיברות למניעת הידבקות בנגיף הקורונה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

1. אל תלחצו ידיים – "נמסטה" היא שיטה טובה לומר שלום ולהעביר מסר שהצד השני יבין בנימוס שאיננו מעוניינים בלחיצת יד והדבר יהיה לגיטימי.

2. אל תיגעו עם האצבעות במשטחים שהרבה אנשים נוגעים בהם עם הידיים כמו: מזוזות (כפי שאמש פסק הרב הראשי לישראל, דוד לאו כי יש להפסיק לגעת ולנשק מזוזות), דלתות, ידיות, כפתורים במעלית, עמודים באוטובוס, ידית התדלוק שבתחנת הדלק וכו'… אם ניתן, השתמשו במרפק או כל חלק בגוף שלא יכול להיכנס לפה ולאף, אם לא השתמשו בחתיכת נייר שאפשר לזרוק ובכל מקרה חטאו את הידיים היטב לאחר מכן.

3. שטפו ידיים עם סבון היטב בכל פעם שאתם חוזרים הביתה או באתם במגע עם משטח במקום ציבורי.

4. איך שוטפים ידיים? חפשו סרטונים שמראים איך עושים את זה נכון ובכל מקרה התכוננו להקדיש לכך לא פחות מ-20 שניות.

5. אתם יכולים להשתמש במקום בסבון, באלכוהול שהוא מעל 60 אחוזי אלכוהול כגון: אלכוג'ל, ספטול ואחרים.

חטאו ידיים. קרדיט: freepik

6. אפשר לשים בקבוק אלכוהול משפחתי בכניסה לבית ולהתרגל להשתמש ברגע שנכנסים.

7. מסיכות: אם אתם מאלה שלא מרגישים טוב, אז חובה לחבוש מסיכה על מנת להגן על כל האנשים היקרים לכם בסביבתכם.

8. אם אתם בריאים ויוצאים החוצה לרחוב או לתחבורה הציבורית, המסיכה לא תספק לכם הגנה משמעותית ורק תגרום לכם לגעת בפנים יותר מהרגיל בגלל אי הנוחות הכרוכה בלבישתה.

9. לעומת זאת, אם אתם ניגשים לאדם חולה בסביבתכם, חטאו את הידיים ושימו מסיכה. אל תיגעו בפנים בשום אופן במהלך הטיפול ולא לפני שאתם שוטפים שוב את הידיים ומחטאים אותם.

קרדיט: freepik

10. יש לכם זקן? המסיכה לא תעזור לכם גם ככה. הזקן הוא בית גידול לחיידקים ווירוסים, זמן טוב לשקול את נחיצותו.

תגובה אחת

Back to top button