כלכלהמבזקים

70% מכלל עובדיה הזמניים של רש"ת יצאו לחופשה ללא תשלום

התפשטות הקורונה בישראל ממשיכה לשבש את הפעילות שהולכת ומצטמצמת בשדות התעופה ובעקבותיה גוררת שורה של צעדים מרחיקי לכת שפוגעים בחברות התעופה עצמן ובעובדים.

ברשות שדות התעופה ציינו היום כי "לאחר דיונים כואבים וקשים בין ההנהלה לוועדי העובדים ולאחר ניתוח הפעילות התעופתיות בנמל התעופה בן גוריון ונמל התעופה רמון ומתוך מכלול שיקולים מבצעיים הוחלט על הוצאה לחופשה ללא תשלום ל- 70 אחוז מכלל העובדים זמניים."

ברשות שדות התעופה ציינו כי ההנהלה והוועד לאחר שבחנו במכלול השיקולים ובכדי לצמצם את הפגיעה בעובדים בעלי משפחות, החליטו להוציא קודם את הרווקים מבין העובדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נמסר כי "בקרב עובדי הביטחון של רש"ת יצומצמו המשרות – לחלקיות המשרה שווה ערך ל 150 משרות. עובדי היום יצאו לארבעה ימי חופשה."

כמו כן, "בוטלו באופן גורף השעות הנוספות לכלל העובדים ותהיה פגיעה במשכורתם של העובדים הבכירים – ההנהלה הבכירה ויתרה על 50 אחוז מהפריון השנתי לשנת 2019. בנוסף, בוטלו ההכשרות ובוטלו הגיוסים של עובדים ועובדים ארעיים שהיו אמורים לחזור לקראת עונת הקיץ 2020 והוחלט על ביטול של קורסים ונסיעות בתפקיד לחו"ל".

בשל כל הצעדים הללו, צמצום כח האדם וצמצום בהוצאות להפעלת המשאבים ולאחר ניתוח הפעילות המבצעית הצפויה בנמל תעופה בן גוריון הודיעו ברשות שדות התעופה על התאמת התשתיות הקרקעיות ללוח הטיסות המצטמצם.

טרמינל 1 – נתב"ג. צילום: חדשות MivzakLive

• טרמינל 1 ייסגר לטיסות בינלאומיות החל ממוצ"ש הקרוב (14 למרץ 2020) ועד סוף חודש אפריל 2020.

• הפעילות של טיסות החסך תעבורנה לטרמינל 3 כשהרישום לטיסה יתבצע במגזרים השונים, מה שיאפשר יעילות תפעולית, מבצעית וחיסכון במשאבים.

• בימים אלה הסתיימה ההתאמה של טרמינל 1 לפעילות של טיסות החסך והכנתו לקליטת שלושה מיליון נוסעים (בהשקעה של כחצי מיליארד ש"ח).

• הפעילות הפנים ארצית תימשך, בשלב זה כסדרה מטרמינל 1.

ברשות שדות התעופה מסרו כי הודעת טייס (נוטאם) תצא בשעות הקרובות וכן הודעה הועברה לחברות שרותי הקרקע, חברות התעופה ולשותפי הפעילות בטרמינל 1.

צילום: חדשות MivzakLive

תגובה אחת

Back to top button