מבזקיםפוליטי / מדיני

לא היה ולא נברא, אבל נתניהו אמר! אז אמר…

מדהים לראות איך ראש הממשלה בנימין נתניהו מצליח שוב ושוב לקבע את התודעה בקרב רבים מאזרחי המדינה, אך מדהים עוד יותר לראות כי זה הצליח לו גם לגבי כלי התקשורת ובהם הפרשנים והכתבים הפוליטיים המנוסים והמשופשפים.

מאז הסתיימו הבחירות הצליח נתניהו לקבע תודעה בשטח, כאילו מדובר בעובדה מוגמרת, על אף שמדובר בפייק ניוז לחלוטין. שני הדברים הבולטים הם: ההכרזה על ניצחון בליל הבחירות והקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת על ידי בני גנץ.

אז כאמור, נתניהו לא ניצח ובבחירות אפריל 2019 מצבו היה טוב יותר כשגוש הימין קיבל 60 מנדטים ולהזכירכם, גם אז לא הצליח להקים ממשלה. בעניין הדבר השני, בני גנץ וחבריו בהנהגת כחול לבן הודיעו לפני הבחירות שאינם ישבו עם הרשימה המשותפת ובשום שלב לא אמרו ההפך מזה. ובלי קשר אין לזה סיכוי גם בשל התנגדות של חברים ברשימה המשותפת וכן התנגדות חברים בכחול לבן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, לאחר שנתניהו אמר את הדברים השיח בערוצי התקשורת וברשתות החברתיות "נתפס" כעובדתי והחל מסע הכפשה ומשמיץ כנגד ראשי כחול לבן, כן אלה שבמשך עשרות שנים שירתו את מדינת ישראל, לחמו במלחמות וסיכנו את חייהם עד שהגיעו לדרגה הגבוהה ביותר בצה"ל. להפוך את אותם רמטכ"לים לאויבי העם? לתומכי טרור? וכל זה מבלי שעדיין עשו דבר, זאת רק על סמך אמירה של נתניהו שאיננה מבוססת על כלום ושום דבר מלבד הרצון שלו להדביק להם תדמית שלילית והלהיט את הציבור נגדם – בדיוק כפי שאכן קרה.

פייק ניוז – לא היה ולא נברא…. וגם לא יקרה…

מה שהכי מדהים אצל נתניהו שעל אף שהוא נתפס פעם אחר פעם משקר (כבר אי אפשר לספור את מספר הפעמים – מה? מה פתאום!), הוא מצליח בכל פעם מחדש לרכוש את אמונו של הציבור (כמובן שלא כולם) שקונה את מה שהוא מוכר, למרות שהוא בעצמו מאמין ויודע שמה שהוא אומר זהו אינו  נכון.

נתניהו, זוכר? פעם גנץ היה הרמטכ"ל ששיבחת והערכת, "בהערכה רבה על תרומתך לביטחון ישראל ומנהיגותך בתקופה רבת אתגרים".

אז רגע לפני שאתם ממהרים לשפוט, לקלל ולהשמיץ, זכרו כי אנשים נמדדים על פי מעשיהם ולא על פי הדברים שנאמרים עליהם – חומר למחשבה ובעיקר לאלה שטענו כי מפלגת כחול לבן שיקרה לבוחריה.

מכתב הערכה של נתניהו לבני גנץ. פברואר 2015. צילום: חיים צח, לע"מ
יולי 2014. צילום: קובי גדעון, לע"מ
הרמטכ"ל היוצא אשכנזי עם נתניהו והרמטכ"ל הנכנס גנץ – 2011. צילום: לע"מ

תגובה אחת

  1. כמה נכון! מעולם לא היה במדינת ישראל ראש ממשלה כזה מסית ומפלג! עצוב ביותר. הוא לא ירגע עד שתהיה פה מלחמת אחים. הוא אדם קיצוני ללא גבולות… מפחיד.

Back to top button