בריאותמבזקים

ביקרה לפני 8 ימים במחלקת ילדים בהדסה ונמצאה חיובית לקורונה

בית החולים הדסה עין כרם מעדכן היום (שישי) כי נודע בדיעבד שחולה חיובית לקורונה שהתה לפני כ-8 ימים במחלקת הילדים כמלווה לילדה ממשפחתה שטופלה שם. האישה, כלל לא הייתה מודעת לכך שהיא נשאית לקורונה ולה היו לה תסמינים של המחלה.

היום (שישי), שבוע ויום מאז שהתה במחלקת הילדים אובחנה כאמור כחיובית לקורונה. בית החולים קיבל על כך דיווח מהמעבדה של משרד הבריאות וביצע מיידית תוך שעה, חקירה אפידמיולוגית עם שחזור של כל צעדיה ומגעיה בבית החולים.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

בעקבות זאת, 15 אנשי צוות רלוונטיים, רופאים ואחיות שטיפלו בחולה – קרובת המשפחה, אותרו והועברו לבידוד בית. כולם חשים בטוב וללא כל תסמיני מחלה. במקביל, אותר הילד ששהה עמה בחדר האשפוז ומשרד הבריאות תידרך את משפחתו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בבית החולים ציינו כי מקרה זה ממחיש יותר מכל את חשיבות האיתור המוקדם ע"י בדיקות סיקור נרחבות מונים מהמבוצע היום, כמו גם את הסיקור הקצר ובדיקות החום המבוצעות בכניסה לבית החולים הדסה.

"הדסה ערוכה עד טיפת התקציב האחרונה וממשיכה לטפל בחולים רגילים כולל חולי המחלקות הפנימיות המאושפזים בבניין דוידסון החדש, שהוא נפרד מהבניין הישן בו נמצא מתחם חולי הקורונה. הנהלת הדסה נחושה לשמור על הצוות ולעשות הכל על מנת לשמור עליו מפני המבקרים והמשפחות החיוביים לקורונה. בימים אלה מגבשת ההנהלה הרפואית בהדסה מדיניות של הרחבת פעילות הסיקור למטופלים מאושפזים, משפחות השוהות זמן רב בבית החולים ולצוות עצמו. רק בידוד ממוקד ויעיל לחיוביים יצליח לעצור את הקורונה." אמרו בבית החולים.

Back to top button