מבזקיםפוליטי / מדיני

עמיר פרץ: על הממשלה לחדול מיד מאסטרטגיית הפאניקה והפחד

יו”ר מפלגת העבודה, ח”כ עמיר פרץ אמר היום (ראשון) כי "על הממשלה לחדול מיד מאסטרטגיית הפאניקה והפחד. הציבור קשוב ומודע למשמעות האירוע, נכון לשתף פעולה ומגוייס לבלימת התפשטותה של מגיפת הקורונה. עכשיו, לציבור מגיעים יותר פתרונות ופחות סיסמאות. אי הוודאות והבלבול יוצרים נזקים ומוסיפים לקושי של האזרחים כולם."

פרץ הוסיף כי "אסור לתת לג'ונגל השוק החופשי להוביל מיליוני ישראלים לאבדון חברתי וכלכלי. במקום לחזק את הפחדים ולהסתפק בדיבורים על איסורים (נכונים ואחראיים ככל שיהיו), תפקידה של הממשלה לתת פתרונות מיידים ולהתוות את הדרך בה נוכל כולנו לרכז מאמצים ולצלוח את המשבר הזה בצורה אופטימלית."

פרץ ציין כי "אזרחי ישראל זקוקים לרשת ביטחון כלכלית. מפעל חיים של מליוני אזרחים עומד בסכנה. זאת שעתה של המדינה להתערב בשוק ולהזרים כספים למשק שישמשו תחילה לתשלום ימי מחלה לאלה שנמצאים בבידוד ולא יכולים לעבוד – 100% החל מיום המחלה הראשון, ודמי אבטלה למאות אלפים שפוטרו או נמצאים בחופשה ללא תשלום. מענקי חירום לבעלי העסקים הקטנים שלא זכאים לדמי אבטלה. החזרים על ימי מחלה וחופשה של שכירים וסבסוד תשלומי הורים למעונות. ההורים ממשיכים לשלם – אך הילדים, לפי ההנחיות, נשארים בבית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר העבודה הדגיש כי "הכסף ישנו. בדיוק בשביל זה קיימים מאגרים לשעת חירום. יש לשקול באומץ גם את הגדלת הגרעון והגדלת יחס החוב תוצר. ככל שנפעל מהר יותר, נמנע קריסה של עסקים קטנים ומשקי בית, ונצלח יחד את המשבר הזה.”

צילום: דור פזואלו

תגובה אחת

Back to top button