צרכנות

קיינה חקלאות אורגנית

בשנים האחרונות אנו רואים שנעשה שימוש מוגבר יותר בחומרי הדברה כימיים בצמחייה. חומרי הדברה אלה פוגעים בירקות ובפירות ואף לעיתים לנו כבני אדם אשר חשופים להדברה בלא מעט ירקות ופירות שאנו אוכלים. על מנת להוריד את כמות ההדברה בצמחים, בפירות ובירקות יש צורך  לעבור לחקלאות אורגנית עם חקלאות אורגנית אשר עושה שימו ש  בדשן אורגני ניתן לקבל תוצאות טובות יותר ופחות ריסוס כימי. באמצעות חקלאות אורגנית  ניתן לקבל לזהם פחות את הסביבה, להזין את הקרקע שלנו עם חומרים טובים, להקטין את רעילות החומרים ולקבל נוזלים בצורה הטובה ובכך לחסוך בהוצאות ההשקיה.

מהו דשן אורגני?

דשן אורגני הוא חומר אשר חשוב שמשתמשים בו בחקלאות אורגנית ואינו כולל חומרים כימיים מסוכנים לאדמה ולבני האדם.
הדשן עוזר להעשיר את הקרקע או גידולים שונים במינרלים ותרכובות יסוד אשר נחשבים חיוניים לצמחים. המינרלים כוללים: חנקן, זרחן ואשלגן, גופרית ומגנזיום. הדשן האורגני מכיל חומרים אשר מצויים בטבע והוא אינו פוגע בסביבה. הדשן האורגני מומלץ ביותר מאשר הדשן הכימי בגלל יתרונותיו הרבים על פני יתרונות הדשן הכימי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חשיבות דשן אורגני

הודות לדשן האורגני ניתן לספק לצמחיה ולקרקע חומרים מזינים מאוד וידידותיים לסביבה. חומרים אשר אינם מזיקים לסביבה ואינה מהווה סכנה לצמחייה עצמה ולבני האדם. מעבר לכך, הודות לדשן עצמו ניתן להזין את הקרקע לתקופה ארוכה  ולשפר את המבנה ויכולת האחיזה של הקרקע. הדשן אף מאפשר קבלת נוזלים בצורה הטובה ביותר ובאמצעות כך מקטין לנו את מספר ההשקיות שיש להשקות את הקרקע. כך שלא רק שהשימוש בדש עוזר לנו לחסוך בהוצאות ההשקיה אלא גם עוזר לנו לחסוך בהוצאות המים.

היתרונות של דשן אורגני

לדשן אורגני יתרונות רבים על פני שימוש בדשן כימי. ראשית, דשן אורגני אינו גורם לזיהום הסביבה כמו דשן כימי ואינו מזיק לקרקע. שנית, דשן אורגני עשוי מחומרים טבעיים שטובים לצמחייה ולקרקע עצמה. שלישית, דשן אורגני אינו גורם לתלות של האדמה והצמחים אין צורך לשמר את התוצאות כמו בדשן כימי. רביעית, הדשן תורם לשיפור מרקם ופוריות האדמה לטווח הרחוק. חמישית, השימוש בדשן אינו מזיק לצמחים ואף מועיל להם מאשר דשן כימי. שישית, אין צורך במשאבים מזהמים כמו גזים שונים כמו שנהוג בדשן הכימי.

יתרונות השימוש בדשן אורגני – הומוס

הומוס הינו הדשן הטוב ביותר מכמה סיבות:

– דשן הומוס אינו עשוי מפסולת כלשהי שעלולה לכלול זרעים מזיקים כמו חיידקים שונים שעשויים לעשות מחלות

-הומוס הוא דשן יבש מה שמפחית את הסיכון לזיהום של הקרקע והפצת מחלות

-זמינות חומרים מידית

– אינו מדיף ריח לא נעים ואינו מהווה סכנה אקולוגית כמו שאר הדשנים

Back to top button