בריאותמבזקים

מעבדות מרכז רפואי כרמל מצטרפות לביצוע בדיקות הקורונה

החל מהיום (שני) מצטרפות מעבדות מרכז רפואי כרמל למעבדות הבודקות את נגיף הקורונה בישראל. ד"ר פנינית שקד משען מנהלת המעבדה למיקרוביולוגיה קלינית במרכז הרפואי כרמל מקבוצת הכללית מעדכנת כי כמות הבדיקות אותה יכולה לספק המעבדה כעת עומדת על כ- 100 בדיקות ליום וכבר בימים הקרובים עם הגעת ציוד מעבדתי חדש שנרכש בחו"ל תוכל המעבדה  לספק עד 400 בדיקות ביום. "אני וכל צוות מעבדות כרמל מרגישים גאווה ומחויבות להירתם ולעזור במאמץ הלאומי בשעה הזאת" אומרת ד"ר שקד משען.

צילום: אלי דדון

בדיקות הקורונה מבוצעות במעבדות כרמל בשיטת ביולוגיה מולקולרית כאשר המכשיר המעבדה מבצע הפקה של חומצות הגרעין של הנגיף  והגברתן במכשירים ייעודיים עד למצב שניתן למדוד לאשר או לשלול את קיום הנגיף.

"כולנו מרגישים את הצורך הלאומי בהגדלת הבדיקות ובתיאום עם משרד הבריאות אנו מצטרפים למאמץ כדי לאפשר יותר בדיקות ויותר ביטחון לאזרחי ישראל ", אומרת ד"ר שקד משען.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נכון לעכשיו משרתת המעבדה המיקרוביולוגית של  כרמל את כל המטופלים והחשודים לקורונה המגיעים או מאושפזים במרכז הרפואי כרמל, ובהמשך תיבחן האפשרות בתיאום עם הנהלת משרד הבריאות לעזור בבדיקות קורונה גם למד"א או לגופים נוספים.

צילום: אלי דדון

Back to top button