מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: צעדי הליכוד הם תקדים מסוכן לדמוקרטיה וניאבק בזה בכל הכוח

יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ אמר הערב (שלישי) כי "צעדי הליכוד בכנסת הם תקדים מסוכן".

גנץ כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "הליכוד, בשליחות נתניהו וח"כ אדלשטיין, מנסים בכל מחיר למנוע את עבודת הכנסת. לא מספיק שהכנסת לא מתפקדת שנה שלמה, עכשיו הם גם רוצים שהכנסת החדשה לא תעשה את העבודה המינימלית הנדרשת בשעת משבר."

גנץ הוסיף כי "הם לא מאפשרים להקים את ועדת הכספים על מנת לקדם מהלכים שיסייעו בין השאר למי שנפגע מהמשבר, הם לא מאפשרים הקמת ועדת חוץ וביטחון לפיקוח על נושא המעקבים, הם לא מאפשרים הקמת ועדת קורונה שתסייע במאבק בנגיף ותפקח על פעולות הממשלה בנושא. זה מצב מסוכן שבו מנסים לבטל את הרשות המחוקקת ולהשאיר רק את הרשות המבצעת. צעדי הליכוד הם תקדים מסוכן לדמוקרטיה וניאבק בזה בכל הכוח."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפני זמן קצר שוחח גנץ שוחח עם יו"ר הכנסת אדלשטיין ואמר לו כי "הכנסת היא מוסד ממלכתי וחיוני שחייב להמשיך לתפקד, וביתר שאת בעיתות משבר, וכי מצופה ממנו כמי שמהווה לאורך שנים גורם ממלכתי המשרת את כלל החברה הישראלית, לאפשר זאת".

גנץ הדגיש כי "ראוי לחברי הכנסת לשמש דוגמה לציבור בישראל ולהוכיח כי ניתן לתפקד גם בעת משבר, תוך הפגנת אחריות והקפדה על הוראות משרד הבריאות, בין אם בקיום ישיבות בשיחות וידאו או בפתרונות יצירתיים אחרים."

בליכוד הגיבו לטענות ואמרו כי "בשעה שראש הממשלה נתניהו נאבק סביב השעון במגיפת הקורונה כדי להציל את חייהם של אזרחי ישראל, חברי הכנסת של כחול לבן וליברמן עסוקים בעסקנות פוליטית במטרה לבצע מחטף שלטוני באמצעות חקיקה אנטי דמוקרטית. במקום לגלות אחריות לאומית ולהצטרף מייד לממשלת חירום, הם עסוקים בעסקנות פוליטית קטנונית בניגוד גמור להבטחותיהם לבוחריהם. הליכוד קורא לכחול לבן להיפגש עוד הערב כדי להקים את ועדות הכנסת בהסכמה".

3 תגובות

  1. וואי, איזה מזל גדול, שלא גנץ מנהל את המאבק ברורונה. מזל ענק.

  2. לדעתי על גנץ להקים ממשלת מיעוט ואפילו אם צריך להכניס את הערבים לממשלה העיקר לגרום לביבי להפסיק להיות ראש ממשלה

Back to top button