בריאותמבזקים

ראש מועצת מרחבים נדבק בקורונה, שרים וח"כים נכנסו לבידוד

ביום ראשון בצהריים, נערכה באולם הישיבות במשרד הפנים בירושלים, ישיבה בהשתתפות שי חג׳ג׳, ראש מועצת מרחבים ויו"ר מרכז שלטון רשויות מקומיות.

חג׳ג׳ אובחן היום (שלישי) כחולה קורונה. הישיבה נערכה לפי כל הכללים המחמירים ובחדר נכחו כל העת עשרה אנשים ששהו במרחק האחד מהשני ונמנעו ממגע.

בישיבה נכחו שר הפנים, אריה דרעי, מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, יו"ר מרכז שלטון מקומי, חיים ביבס, סגן יו"ר שלטון מקומי בני ביטון, ברק סרי, יועץ התקשורת של שר הפנים, עו"ד יהודה זמרת, היועץ המשפטי של משרד הפנים, אלי רגב, מנהל מנהל החרום במשרד הפנים וראש המועצה הממונה בירכא, מוני מעתוק, סמנכ"ל משרד הפנים וראש מועצה הממונה בטבריה, אריאל יוצר, סגן הממונה באגף תקציבים באוצר, גלית וידרמן, ראש אגף בכיר לבקרת הון אנושי במשרד הפנים, איתי טמקין, עובד אגף התקציבים במשרד האוצר וריאל שמיר בלאט, מ"מ דובר משרד הפנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הערב, מיד לאחר ההודעה כי חג׳ג׳ חולה בקורונה, הכניסו עצמם כל משתתפי הישיבה לבידוד. כעת הם ממתינים לתחקור של משרד הבריאות שיקבע את המשך ההליך לגביהם. כל משתתפי הישיבה יפעלו בהתאם להנחיות הרפואיות של משרד הבריאות.

שי חג׳ג׳, ראש מועצת מרחבים הודיע הערב כי אובחן כחולה קורונה "אמש עברתי בדיקה ולפני זמן קצר הודיעו לי כי הבדיקה חיובית. ארגיע ואומר ששלומי טוב, קצת צינון." כתב חג'ג' בעמוד הפייסבוק שלו והוסיף, "אני אעבוד מהחדר, והמועצה האזורית מרחבים ומרכז המועצות האזוריות ימשיכו להעניק לכם את השירותים הטובים ביותר. בריאות טובה לכולם".

דובר הכנסת הודיע בעקבות הודעתו של שי חג'ג' כי "ממידע שהגיע בשעה האחרונה לקצין הכנסת ניצב יוסף גריף, שהו שלושת חברי הכנסת : רם בן ברק, אלון שוסטר וצחי הנגבי בשבוע שעבר במחיצתו של שי חג׳ג׳ ראש מועצת מרחבים אשר אובחן כחולה קורונה. בשיחה שקיים ניצב גריף עם אודי קליין – סגן ראש לממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, נמסר לו כי הנושא הובא לידיעתו של המשרד ועל כן כבר נוצר קשר עם חברי הכנסת אשר קיבלו הנחיה להיכנס לבידוד מידי."

רם בן ברק כתב מוקדם יותר הערב בעמוד הפייסבוק, טרם הודעת קצין הכנסת כי "בשבוע שעבר השתתפתי בכנס בו בדיעבד הסתבר כי היה נוכח משתתף שהתגלה היום כחולה בנגיף הקורונה. לאחר התייעצות ובהתאם להוראות משרד הבריאות, אין לי צורך לשהות בבידוד כיוון שלא נכחתי בקרבתו במשך 15 דקות, לא לחצתי את ידו ולא הייתי במרחק של פחות מ-2 מטר מהחולה."

עוד הוסיף בן ברק כי "כאקט של זהירות, לא השתתפתי בהשבעת הכנסת ה-23 על מנת לא להעמיד בסכנה את באי הכנסת. לאורך כל העת פעלתי לפי הנחיות משרד הבריאות על מנת לשמור על קרוביי ומכריי. אני מרגיש טוב ומלא אנרגיה לחזור לפעילות נמרצת בכנסת."

ח"כ הנגבי הגיב אף הוא למקרה וצייץ בעמוד הטוויטר, בטרם קצין הכנסת הורה לו להיכנס לבידוד מידי, "משרד הבריאות הודיע לי כעת רשמית שאני פטור מבידוד כלשהו. זאת כיוון שלא היה כל מגע ביני לבין האדם שרעייתו נדבקה והדביקה אף אותו. מאחל להם ולכל החולים החלמה מהירה!"

ח"כ אלון שוסטר הגיב למקרה ואמר: "התבשרתי הערב שחברי, שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות, חלה בקורונה. מאחר וישבנו במרחק קרוב אחד לשני בכנס ההיערכות של ענף החקלאות למשבר הקורונה ביום ד' האחרון, וחרף העובדה שאני מרגיש מצוין בימים האחרונים ונמצא בתפקוד מלא, הנחיות משרד הבריאות מחייבות אותי להכנס לבידוד באופן מיידי. לכן החל מהיום ועד יום ד' הבא (14 יום לאחר הכנס בו שהינו יחד), אשהה בבידוד בביתי."

עוד הוסיף שוסטר "חשוב לי להבהיר: גם בתקופת הבידוד אני מתכוון להמשיך בעשייה הציבורית מהמרחב המבודד, ולממש את חובתי הציבורית כלפי החקלאים ותושבי המרחב הכפרי ששלחו אותי לייצג אותם. ככל שיהיה צורך וככל שהדבר יתאפשר, בתיאום בין משרד הבריאות והכנסת, אגיע באופן מאובטח ואחראי, להצבעות הכנסת."

כאן חדשות פרסמו בעמוד הטוויטר שלהם תמונה בה נראה חג'ג' כשהוא יושב בין הנגבי לבן ברק. (צילום: איתי שיקמן, כאן חדשות)

Back to top button