חדשות הארץמבזקים

פורר: אנחנו משלמים היום על ההזנחה הפושעת במערכת הבריאות

"הסיבה שאזרחי ישראל יושבים היום בבית, שהעסקים שלהם קורסים ושמקום העבודה שלהם בסכנה היא שראשי המערכת, ראש הממשלה ושר הבריאות נרדמו בשמירה", כך אומר הבוקר (רביעי) ח"כ עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו.

בעמוד הפייסבוק שלו כתב ח"כ פורר כי "כבר שנה שאנחנו מסתובבים ברחבי הארץ, בחוגי בית, בכנסים ובראיונות בתקשורת ומסבירים שמערכת הבריאות נמצאת על סף קריסה. דורשים שינוי בסדרי עדיפויות, תוספת תקציב והיערכות רכש חדשה. לפני יותר משלושה חודשים דרשתי מיו"ר הכנסת לאפשר הקמת וועדות שייפקחו על הממשלה ובהן וועדת הבריאות."

לדבריו, "יו"ר הכנסת טרפד זאת בכל החודשים האחרונים, ואתמול נחצו גבולות כאשר הליכוד לא אפשר הקמת וועדה מסדרת שתאפשר את הקמת ועדות חוץ וביטחון, כספים וועדות נוספות ככל שיידרשו." הוא הדגיש כי "מעולם לא טורפדה עבודת הכנסת כפי שהליכוד והגוש החרדי מטרפדים את עבודתה כעת. כנראה שהם יודעים למה הם רוצים למנוע כל דיון וכל פיקוח על עבודת הממשלה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ פורר צירף לפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו שלושה שקפים וכתב, "שימו לב לשקפים המצורפים. הם מתארים את מצב המערכת בשגרה, לפני התפרצות הקורונה ותבינו את המחיר שאנחנו משלמים היום על ההזנחה הפושעת במערכת הבריאות בעשור האחרון."

ח"כ פורר ציין כי "תפוסת המיטות בבתי החולים בישראל היא חסרת תקדים לעומת מדינות אחרות. אני מזכיר – מדובר על מצב שבשגרה. הממשלה סחטה את מערכת הבריאות עד דק בעשור האחרון והביאה את מדינת ישראל למצב בו אין רזרבה של מיטות כפי שהיו במדינות אחרות. כעת, תבינו מה המשמעות של עומס כפי שצופים מהקורונה, במדינה בה עוד לפני ההתפרצות תפוסת המיטות היא כמעט 100%. תראו מדינות אחרות, שלא עמדו בעומס, תראו מה היתה התפוסה שם לפני התפרצות המגיפה ותבינו איך הוזנחה המערכת לאורך שנים."

השקף השני, מראה את עקומת התמותה ממחלות זיהומיות בבתי החולים בישראל לעומת המצב במדינות ה OECD.

"המסקנה ברורה", מוסיף ח"כ פורר, "ראש הממשלה ושר הבריאות שתפקידם להכין את המערכת, לדאוג שהיא תהיה יעילה וזמינה בימים כתיקונם וערוכה לימי קרב רפואיים כפי שאנו חווים היום, מעלו בתפקידם. אז אפשר להתרשם מהופעות מצויינות בתקשורת, מקול בריטון ומבט חודר. אבל צריך להתייחס לעובדות. לא לספקולציות, לא להשערות ולא לפרשנויות רק לעובדות. העובדות מספרות סיפור עצוב. העובדות מספרות שמי שעומד בראש הפרמידה נרדם בשמירה. העובדות מספרות שהסיבה שאתם יושבים היום בבית, שאיבדתם את העסק שלכם או את העבודה שלכם, שמצבה הכלכלי של מדינת ישראל הולך להיות קטסטרופלי, היא בגלל שנרדמו בשמירה. היא בגלל סדרי העדיפויות הלקויים שעליהם אנחנו מצביעים כבר זמן רב."

ח"כ פורר מדגיש כי "יש לנו רופאות ורופאים מדהימים, אחים ואחיות מסורים יותר מכל מקום אחר בעולם, יש לנו צוותים תומכי מערך הרפואה שמוכנים לסכן את חייהם ובריאות משפחתם לעיתים כדי לבצע את עבודתם. אבל שר הבריאות וראש הממשלה שלחו אותם לשדה הקרב בלי תחמושת, בלי קסדות ואפודי מגן והותירו את הטנקים שלהם בלי פגזים.

"לכן", סיכם ח"כ פורר, "בכוונתנו לעשות הכל כדי שנוכל להתחיל בפיקוח ובבקרה על הממשלה. לכן נפעל בימים הקרובים לממש את החובה הציבורית שלנו ולפעול כדי לשנות את סדרי העדיפויות ולעבור במדינת ישראל ממצב של ממשלה מתנהלת לממשלה מנהלת."

9 תגובות

  1. באובססיביות שלך לרק ביבי גרמה לך במשך עשור לעיוורון חושים מערכת הבריאות טובה בגלל איכות הרופאים שיש לנו לא בגלל המערכת אלא למרות המערכת
    אשמח אם תענה לי מדוע רופאים עושים 36 שעות משמרת
    מדוע רופאים מסורבי תקנים כי המערכת רקוווובה
    ומיטב הרופאים ברחו לחו"ל כי שם יכלו למצוא תקן
    מדוע המשכורות של הרופאים והרופאות מביייישוווות
    מדוע רופאים ורופאות צריכים להתמודד עם חולים במסדרון
    ומדוע חדרי המיון קורסים
    אבל אתה בשלך רק ביבי
    עד מתי עם ישראל יסבול מכהות חושים

  2. ח"כ פורר הנכבד!
    טענותיך מוטעות ומטעות! מערכת הבריאות בישראל היא מהטובות בעולם. ישראל מתמודדת עד כה טוב יותר ממדינות oecd אחרות עם משבר הקורונה (ראה למשל איטליה ארהב). נראה שהקנאה שלכם והשנאה שלכם לביבי סימאה עיניכם. הציבור לא מטומטם. בבחירות הרביעיות ישראל ביתנו וכחול לבן יקבלו את הראוי להן. לשבת באופזיציה עם ידידיהן אחמד טיבי עודה ויזבא. הקנאה והשנאה יהלמו אתכם יפה לצד חבריכם החדשים השונאים אתכם (ואותי) מטעמים אוויליים אחרים!

  3. אתה וחבריך עלובים נוכלים ושקרנים אם חשובה לכם טובת הציבור מדוע לא נכנסתם והקמת ממשלה כמה פעמים ? נוכל עלוב .

  4. הגיע הזמן לסדר מדיני חדש. עם הערבים, עם הפלסטינים. שותפות אזרחית עם כבוד לרגשות הלאומיים והדתיים אבל בלי להפוך את הלאום והדת לחזות הכל. יהודים מוסלמים נוצרים חייבים לעבוד יחד. תחשבו יצירתי פוליטיקאים, בשביל זה אנחנו משלמים לכם משכורות עתק, לא כדי ללבות שנאה ורעל.

  5. אנחנו שמים לב שאלו הן שנות שילטון נתניהו.
    אנחנו גם שמים לב, שהוא מלך ה"אלוקים".
    והכתר היחיד שאנחנו רואים כרגע זה כתר חיידקי קורונה.

    כוכבי רוק מביכים.

  6. חמוד. הרעל האמיתי שנתניהו מוריש לנו זו השינאה שהוא שתל בך ובקהל מאמיניו.
    .
    זו הבעיה האמיתית.
    לחיות עם עצמינו,
    ולחיות עם הערבים. אני טתן לך רמז. אתה כבר חי איתם. עם רובם. מגישים לך, מנקים לך,מרפאים אותך, הופכים את סבא בבית אבות.
    הם המציאו את החומוס. ואת הפלאפל.
    וכן. יש איתם בעיה. וזה עם חלק קטן ואלים.
    ואנחנו מנסים למצוא פיתרון.
    כן. אמיתי. הליכוד עשה אבל נתקע.
    עכשיו… צריך להמשיך הלאה.

  7. הוא משחזר טענות שהוכחו כחסרות שחר
    יש לשים לב לשנים שהשקפים מייצגים

    במצב של חירום והיסטריה הוא מנסה לגזור קופון פוליטי

  8. מה אנחנו שונים מכל העולם מר פורר הבוגד ומעשיכם עם המשתפים עוכרי ישראל מסוכנת לך ידידי אתה וחברייך החדשים לבור שחפרתם לעצמכם בהקדם ואל תאכלו את העם בשטויות ובמלים חלוליים ושקריים מצב הבריאות בארץ מהטובים בעולם תבדוק לפני שאתה יורה תמיד יש מקום לשיפור

Back to top button