צרכנות

הקלות בפסיכומטרי – מי צריך את זה ולמה?

האם ידעתם, שיש אפשרות לקבל הקלות בפסיכומטרי? מי צריך אותן ולמה? כל התשובות בהמשך!

קצת על לקויות למידה

ישנם סוגים שונים של לקויות למידה. לעתים מדובר על קושי בקריאה, לעתים על קושי בכתיבה, לעתים על קושי עם כל מה שקשור למספרים ולעתים על קושי בקשב וריכוז לאורך זמן. כמו כן יש לקויות, שנובעות מקשיים פיזיים או נפשיים. אבל המשותף לכולן הוא, שכולן מקשות על הסובלים מהן בתהליכי למידה ובמבחנים.

בין הבגרות לפסיכומטרי

המאובחנים כבעלי לקויות למידה זכאים להקלות שונות הן במבחנים פנימיים של בית הספר והן במבחני הבגרות. העניין הוא, שהזכאות שהתקבלה עבור מבחני הבגרות איננה תקפה לגבי המבחן הפסיכומטרי וכדי לקבל הקלות בפסיכומטרי יש לבצע את תהליך האבחון מחדש והוא צריך להיות מותאם לדרישות של המרכז הארצי לבחינות והערכה. על תהליך זה, נרחיב בהמשך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מי צריך הקלות בפסיכומטרי?

כל מי שיש לו לקות למידה כזו או אחרת, כולל הפרעות קשב וריכוז, אשר יכולה להשפיע על היכולת שלו להצליח בבחינה זקוק להקלות המתאימות. זאת, מפני שלציון של המבחן הפסיכומטרי יש השפעה גדולה על סיכויי הקבלה של הנבחן ללימודי תואר במכללות והאוניברסיטאות השונות.

מי יכול להיות זכאי להקלות?

לפני הכל חשוב להדגיש, שלזכאות להקלות במבחני הבגרות יש השפעה קטנה יחסית על הזכאות להקלות במבחן הפסיכומטרי. כלומר, לא כל מי שהיה זכאי להקלות בבגרויות בהכרח יהיה זכאי להן גם בפסיכומטרי ומן הצד השני, גם מי שלא קיבל הקלות בבגרויות, יתכן שיוכל לקבל הקלות בפסיכומטרי. זאת, בשל ההפרדה בין הגופים המאשרים, אותם הזכרנו לעיל. יחד עם זאת, הקלות שניתנו למבחני הבגרות יכולות לשפר משמעותית את הסיכויים לקבלת ההקלות גם במבחן הפסיכומטרי.

איך אפשר לקבל זכאות להקלות?

תהליך קבלת הקלות בפסיכומטרי מתחיל בביצוע אבחון דידקטי, פסיכו דידקטי או של קשב וריכוז. גם אם כבר ביצעתם אבחון כזה בעבר, חשוב להביא את תוצאותיו וגם את התוצאות של האבחון העדכני. לאחר מכן יש להיפגש עם מאבחן לריאיון ומענה על שאלון והצגת המסמכים שיש ברשותכם ולכן חשוב להגיע אל הריאיון עם כל המסמכים הרלוונטיים, הן הישנים והן העדכניים.

הקלות כבר בשלב הלמידה

בעלי לקויות למידה יודעים, שהאתגרים והקשיים לא מתחילים רק במבחן עצמו, אלא כבר בשלבי הלמידה אליו ומן הסתם, זה מורגש גם במבחן הפסיכומטרי. לכן, במקביל לבקשת הקלות בפסיכומטרי מומלץ לחפש גם קורס פסיכומטרי מותאם ללקויי למידה. קורס כזה, יאפשר לבעלי לקויות הלמידה להבין את החומר טוב יותר ולקבל את הטכניקות הדרושות להצלחה במבחן. כמו כן, בקורס מותאם גם לומדים עם ספרים מותאמים ללקויות למידה וכך התלמיד יכול להגיע להישגים טובים יותר ולהביא לידי ביטוי את היכולות האמיתיות שלו.

Back to top button