בריאותמבזקים

מיון יולדות נפרד לחולות קורונה

הבוקר (חמישי) נפתח במרכז הרפואי פדה-פוריה מתחם מיוחד ונפרד עבור יולדות החולות או חשודות כחולות בנגיף הקורונה. הכניסה למתחם המבודד היא כניסה נפרדת המרוחקת מהכניסה לחדרי הלידה. המתחם הייעודי כולל חדר קבלה ושני חדרי לידה, באופן שיאפשר לידה בטוחה ליולדת ולצוות המטפל. יש לציין כי יולדת החשודה כחולה או חולה בקורונה לא תהיה בשום שלב בקרבת יולדות אחרות או בתוך חדרי הלידה ומחלקת יולדות. המתחם הייעודי מנותק מחדרי הלידה הרגילים.

חדרי הלידה הייעודיים מצוידים וערוכים לקבלת יולדות, עם כל הציוד ובכלל זה מוניטורים, מכשיר אולטרה סאונד וכל הנדרש תוך התייחסות גם למקרה של צורך בהתערבות במהלך הלידה.

הצוות אשר יפעיל את מתחם היולדות הייעודי יתמגן בצורה מלאה, היולדת תקבל מסיכה ותוכנס ישירות לחדר הלידה הייעודי. הכניסה לחדר הלידה המבודד תהיה ללא מלווה. לאחר הלידה היולדת תישאר למשך שעתיים בחדר הלידה המבודד להתאוששות ולאחר מכן, תעבור ביחד עם התינוק (במידה ומצבם הרפואי יאפשר זאת) לחדר מבודד במחלקה הייעודית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרופ' משה בן עמי, מנהל האגף לאם וליילוד ציין, "אנחנו ערוכים בצורה מלאה ונדע להתמודד היטב גם עם מקרים של יולדות חולות בקורונה, באופן שיבטיח את שלום היולדת ושלום התינוק. צריך לציין שעל פי המידע שיש כרגע מתיעוד של הנגיף בעולם, לא ידוע על מקרה שתינוק נולד עם הדבקה של הנגיף (הדבקה תוך רחמית) או במהלך הלידה. המידע הזה יכול להרגיע חששות של נשים לפני לידה. בנוסף, אין כל בעיה לאם חולה בקורונה להניק את תינוקה, הנגיף לא מועבר באמצעות הנקה".

בבית החולים פדה-פוריה מבקשים מיולדות המגיעות לחדר לידה מבידוד ביתי או עם חשד, או ידועות כחיוביות לקורונה, לא להיכנס בדלת הראשית של חדר לידה, אלא לעקוב אחר השילוט המפנה למתחם המבודד.

כמו כן, לפני ההגעה למרכז הרפואי נא להודיע לחדר לידה על כך שנמצאות בדרך לחדר לידה, ומיילדת תמתין להן בחדר לידה הייעודי.

נא להתקשר למספר טלפון : 04-6652288

צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה
צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה
צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

Back to top button