מבזקיםפוליטי / מדיני

עם דגלים שחורים בדרך לירושלים: "אדלשטיין מחלל את הכנסת"

התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר (חמישי) לבג"צ כנגד יו"ר הכנסת חה"כ יולי אדלשטיין עקב "פגיעה עמוקה בעקרון הפרדת הרשויות שהוא נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית. במעשיו הביא לפגיעה אנושה במרקם החיים הפרלמנטריים וביסודות המבנה של משטרנו החוקתי, אפשר את זליגתם של שיקולים פוליטיים זרים וצרים לזירה לא להם."

על פי העתירה: "באופן תמוה ובניגוד לכל היגיון, השיקולים הפוליטיים הצרים של אדלשטיין עלו במשקלם על הצורך בקיומו והבטחתו של פיקוח פרלמנטרי הדוק על פעילות הרשות המבצעת, והובילו למחיקה טוטאלית של פיקוח ובקרה אלה. דברים אלה מקבלים משנה תוקף וחומרה במיוחד בעת שנמצאים אנו במשבר רפואי חסר תקדים, ובשעה שעוסקים אנו בתחומים הרגישים והאקוטיים של בטחון הציבור, זכויות אזרח ובריאות הציבור בישראל".

עוד נכתב בעתירה כי "הפגיעה הקשה ברשות המחוקקת, מתחדדת אף יותר נוכח העובדה שהמקור ממנו היא נובעת מפעפע בלב ליבה של הרשות המבצעת, מקום בו שיקולים שמקורם בשיח שבין חברי הרשות המבצעת, מותירים את הרשות המחוקקת משותקת ומבלי יכולת לפעול את פעולתה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ע"פ העתירה, "במקום בו מעקרת הרשות המבצעת את הרשות המחוקקת מביצוע תפקידה ופוגעת באיזון שבין הרשויות, נדרשת הרשות השלישית- היא הרשות השופטת לפעול לשם השבתו".

יו"ר התנועה ד"ר עו"ד אליעד שרגא אמר כי "יו״ר הכנסת חה"כ אדלשטיין מחלל את משכן הכנסת, נאחז בקרנות המזבח ומסרב לפנות את מקומו. אנחנו עדים לאחד מימיה השחורים של הדמוקרטיה בישראל. יום שבו הסימפטומים של דיקטטורה התפתחו למחלה אנושה הזקוקה לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

 

בג"צ קבע בהחלטה דרמטית בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי ביום ראשון הקרוב יתקיים דיון דחוף בבג"צ. בית המשפט ביקש מהצדדים לנהל את הדיון כאילו הוצאו כבר צווים על תנאי.

כאמור, הבוקר הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"צ על מנת שיורה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לכנס את המליאה ולהתחיל את עבודת וועדות הכנסת לאלתר, ולאפשר הצבעה על תפקיד יושב הראש.

עו"ד ד"ר אליעד שרגא אמר כי "אדלשטיין מחלל את הכנסת. נאחז בקרנות המזבח ומסרב לפנות את כסאו. התנהלות של דיקטטור. בושה."

על רקע האירועים האחרונים יצאה הבוקר שיירת מחאה בשורה ארוכה של כלי רכב כשדגלים שחורים מתנוססים מהחלונות, אשר עושים דרכם למשכן הכנסת ולבית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. על פי המוחים השיירת נעצרה במהלך הדרך על ידי המשטרה.

ח"כ עפר שלח מכחול לבן אמר בתגובה לעצירת שיירת המחאה כי "מהבוקר יש למשטרה משימה: להתעמר בנוסעי שיירת המחאה, שעולים לירושלים למחות על הרס הדמוקרטיה. נותנים לאנשים דוחות על הפרעה לתנועה בכביש פנוי לגמרי, תוקעים רמזורים על אדום כדי לעצור מצטרפים. ככה נראית דמוקרטיה שהשלטון החליט להרוס אותה"

ח״כ רם שפע מכחול לבן, שהשתתף אף הוא במחאה אמר כי "כל פעם שנראה לנו שהגענו לשיא הוא נשבר מחדש. בושה. ‏מי נתן את ההוראה לעצור מחאה לגיטימית של אזרחים שאכפת להם מגורל המדינה? ‏מי גרם עכשיו גם למשטרה לקחת חלק בשבירת הדמוקרטיה? מהבוקר אני מלווה את המחאה, זה התחיל בדוחות, עכשיו בחסימת התנועה – פשוט לא יאמן!"

יו"ר העבודה-מרצ, ח״כ עמיר פרץ אמר כי "עצירת שיירת המחאה היא ביצוע מעשה מגונה בדמוקרטיה. בחסות הקורונה ותוך ניצול ציני של החשש מפני התפשטות הנגיף, נעשים מעשים שאסור לנו להשלים איתם. ביום ראשון היו אלה בתי המשפט, אתמול הכנסת, והיום הפגיעה בזכות להביע מחאה (שמומשה לפי הנחיות של משרד הבריאות). בריאות הציבור חשובה מאד ואנו נעמוד לצד הממשלה בכל מהלך לעצירת התפשטות המגיפה, אך התפשטות המהלכים הפוגעים בדמוקרטיה הישראלית מסוכנים אף יותר, ולכן נעשה הכל כדי לשמור עליה, דוקא בימים קשים אלה."

ח"כ עופר כסיף אמר על עצירת שיירת המחאה לירושלים כי "‏בדיקטטורה אסור למחות, ולכן הורו נתניהו וארדן לבלום את שיירת המחאה לירושלים למרות שזו פעלה על פי החוק וללא הפרעה או סכנה לציבור. אני קורא לכל סיעות הבית לחדול מיד ממו"מ עם הליכוד, מדובר בתנועה שהשתלטה על המדינה באופן בלתי חוקי וכל דקה נוספת מעמידה את כולנו בסכנה איומה."

Back to top button