חדשות הארץמבזקים

3 עצורים בהפגנת מחאה סמוך לכנסת, "צעד חמור ואנטי דמוקרטי"

כוחות משטרת ישראל פועלים בשעה זו (חמישי) ברחוב קפלן בירושלים לפזר את עשרות המפגינים שהגיעו למחות על התנהלות יו"ר הכנסת ועצרו 3 חשודים שלדברי המשטרה הפרו את הסדר, חסמו את הציר במקום והפרו את תקנות בריאות העם (איסור התקהלות).

המשטרה שבה ומדגישה כי תפעל לשמירה על הסדר הציבורי ותאפשר קיומן של מחאות, זאת לצד שמירה ואכיפה של התקנות ובריאות הציבור בהתאם לצו.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא הגיב על פיזור ההפגנה ואמר כי "משטרת ישראל פוגעת בחופש המחאה. זה צעד חמור ואנטי דמוקרטי. משטרה שמופעלת על ידי שר לביטחון פנים שמופעל על ידי ראש ממשלה נאשם בפלילים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף כי "כל זה בשעה שיו"ר הכנסת נאחז בקרנות המזבח, מחלל את משכן הכנסת ומסרב להקים ועדות שיפקחו בשעת חירום על הרשות המבצעת. חמור מאוד. טוב עשה בג"צ שהוציא צו על תנאי כנגד יו"ר הכנסת."

במשטרה הגיבו לטענות ואמרו "אנו דוחים בשאט נפש את כל הניסיונות המופרכים לגרור את המשטרה לשיח פוליטי או ליחס לה מניעים פוליטיים על רקע ביצוע פעולות אכיפה כחוק. אף אחד אינו עומד מעל לחוק או מעל לצו בריאות העם שהוצא ע״י משרד הבריאות, זאת ללא כל קשר לדעותיו או נטיותיו הפוליטיות. גם רעשי רקע מעין אלו של בעלי עניין ואינטרסים שונים- לא ירפו את ידנו מביצוע תפקידנו בשמירה על החוק, הסדר ובריאות הציבור."

עוד ציינו במשטרה "אנו מצפים מכלל הציבור לקיים את הוראות החוק, לנהוג באחריות ולהישמע להנחיות משרד הבריאות דווקא בעת הזו – שעת חירום לאומית, כשמשטרת ישראל ניצבת בחזית העשיה המבצעית תוך סיכון השוטרים בשטח בעת אכיפת צווי הבידוד ואיסור ההתקהלות."

תגובה אחת

  1. חילול הדמוקרטיה חשוב יותר מהקורונה אנשים צאו בהמוניכם להפגין !!!!

Back to top button