בריאותמבזקים

נתניהו: תישארו בבית! מדובר בהצלת חיים רבים

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני זמן קצר (חמישי) כי ישראל עולה שלב נוסף בהגבלות על אזרחי המדינה במטרה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. "מטרת ההנחיות והצווים היא לא להידבק ולא להדביק".

נתניהו אמר כי "מיד כשהבנו את גודל הסכנה נקטנו צעדים נחושים כדי להקדים תרופה למכה. הצעדים הללו האטו את קצת ההתפשטות אך היא ממשיכה להתפשט בעולם וגבתה עד כה קורבנות רבים, איש בישראל עדיין לא מת אך לצערי זה לא יימשך. זמנים קשים מחייבים החלטות קשות, שלשום ביקשתי מכם להישאר בבתים. יש היענות של הציבור אך היא לא מספקת ולכן אני מודיע על עליית מדרגה נוספת. הממשלה תאשר תקנות לשעת חירום להגבלת התנועה".

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"אתם נדרשים להידרש בבית" הדגיש נתניהו, "זו לו בקשה, זו לא המלצה זהו הנחייה מחייבת שתיאכף על ידי גורמי האכיפה. אני יודע שזה לא קל, אני יודע שזה קשה אבל אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם עם התקנות הללו. מדובר בהצלת חיים רבים. הצלה ממוות של בני משפחה, של חברים, של שכנים. אם מישהו חושב שאני מגזים, תסתכלו על מה שקורה בספרד ובאיטליה. אסור שזה יקרה כאן – צריך לעשות הכל כדי שזה לא יקרה כאן. הלילה התקנות הללו שהן מגובות משפטית יכנסו לתוקפן מהלילה למשך 7 ימים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן אמר בהצהרה לתקשורת: "אזרחי ישראל, אנחנו מחליטים הערב לעגן בצו הנחיות מהותיות של משרד הבריאות שמטרתן לעזור לציבור להגן על עצמו מפני התפשטות הנגיף. אנו בעת חירום ועלינו לגלות אחריות להצלת חיים של כל אדם ובני משפחתו. לא נהסס מלנקוט צעדים דרמטיים כדי להגן על עם ישראל."

ליצמן הוסיף, "אני מלא הערכה והוקרה לצוותים הרפואיים שמוסרים עצמם בשבילנו. הציבור לא מודע דיו לעבודת הקודש שהרופאים, האחיות, מד״א, הצוותים בבתי החולים, קופות החולים, ובכל מערכת הבריאות. בתורה כתוב ונשמרתם מאד לנפשותיכם, בדגש על המונח מאד. המשמעות היא לפעול בכל דרך להגן ולשמור על בריאות הציבור."

Back to top button