חדשות חוץמבזקים

לא רק אצלנו: קלאודיו מארגנטינה משתף על ההיערכות לפני הסגר

קלאודיו גבריאל בירקס, בן 48 מבואנוס איירס שיתף אותנו היום (שישי) בשיחה שקיימנו עמו על הסגר הצפוי במדינה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ועל ההכנות של התושבים טרם כניסתם להסגר.

קלאודיו מספר שהחל מהשעה 00:00 בלילה (שעון מקומי) עד ה-31 במרץ יוטל על האזרחים במדינה סגר כללי. מי שיוצא לרחוב נכנס לכלא וכנראה שגם ישלם קנס כספי של 150 אלף פסו ארגנטינאי (בערך 2,400 דולר).

"פה בארגנטינה החל מ 00:00 בלילה עד ה-31 במרץ הולך להיות הכל סגור. מי שיוצא לרחוב נכנס לכלא ויכול להיות שמקבל גם קנס על 150 אלף פסו. דולר פה בארגנטינה בין 85-88, זה המון כסף".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קלאודיו מוסיף כי המדינה החליטה על הסגר ממש בהתחלת התפשטות הקורונה ומציין כי כרגע ידוע על כ- 100 חולים מאומתים.

"ברוך השם פה בארגנטינה אין הרבה מקרים של קורונה. אנחנו 46 מיליון איש פה בארגנטינה ויש בערך איזה 100 מקרים ידועים, לא יודע אם יש עוד או לא. זה מה שמראים בחדשות. אז אנחנו הולכים למעוך את הקורונה, אף אחד לא יוצא לרחוב".

שעות ספורות לפני הטלת הסגר על התושבים, קלאודיו יצא עם אשתו לקנות כמה דברים. בהמתנה לאשתו, הוא תיאר לנו קצת את המצב והביא תמונות מהרחוב בבואנוס איירס.

אנשים בתור מחוץ לבית המרקחת

"התמונה הזאת, זה עכשיו – בית מרקחת. אנשים עושים תור בחוץ, לא נותנים להיכנס יותר מ-10 אנשים לבית מרקחת. בית המרקחת הזה ענקי יש מקום להכניס בערך 200 איש. לא נותנים להכניס יותר מ-10 אנשים ויש תור של בערך 50-60 מטר".

בר שעובד 24/7 נסגר הערב בשעה 21:00

"זה בר, פה בבואנוס איירס. הוא לא סוגר אף פעם, הם עובדים 24/7 והיום בשעה 21:00 בלילה סוגרים את הבר".

הרחוב ריק

"זה רחוב מאוד מוכר פה בבואנוס איירס – "ריבלבייה" קוראים לרחוב הזה. בדרך כלל בשעה הזאת, הרחוב הזה מלא מלא במכוניות, אוטובוסים ואנשים והוא לאט לאט הולך ומתרוקן"

"דרך אגב, אני פה באוטו מחכה בערך איזה שעתיים וחצי לאישתי שנכנסה לבית המרקחת לקנות איזה כמה תרופות וגם לשם לא נותנים להיכנס יותר מחמש או שש אנשים, בית מרקחת אחר. אז אני פה בערך איזה שעתיים וחצי מחכה כבר"

ביקשנו מקלאודיו קצת לשתף אותנו על הקשר שלו עם ישראל. "אני במקור ארגנטינאי. נולדתי בארגנטינה. אבל גרתי בישראל 17 שנים בקיבוץ כברי, גרתי בחיפה, הייתי קצת באילת, עבדתי במסעדות. עבדתי באל גאוצ'ו בקריית מוצקין. עבדתי בעין הוד… אני עובד על הגריל".

"ראיתי, אני לא זוכר אם זה היה 3 או 4 מטוסים של אל על שנחתו בפרו והלכו לאסוף את האנשים. וואוי איזה התרגשות ראיתי את הסרטונים, איזה צמרמורת הייתה לי בגוף, איזה יופי. איזה עם ישראל, אין אין עלינו. עם ישראל זה דבר גדול", מספר קלאודיו בהתרגשות.

"שעתיים – שלוש ממתין לאשתי"

"זהו. אחרי שעתיים, כמעט שלוש שעות…באוטו אני יוצא לדרך וחוזר הביתה.. אישתי יצאה מבית המרקחת, ברוך השם.

"החתונה הזאת הייתה אמורה להיות ביום ראשון. אבל בגלל ההסגר, הרב של הקהילה שלנו של "שערי ציון" בבואנוס איירס, עשה להם את החתונה היום ובערך בעוד איזה חצי שעה גם הולכת להיות עוד חתונה של מישהו שהיה אמור גם להתחתן ביום ראשון. אצלנו בית הכנסת "שערי ציון" בבואנוס איירס, אחרי החתונה הזאת הולך להיסגר ולא הולכים לפתוח אותו עד ה-31 במרץ".

אז זהו, גם בארגנטינה, ממש בדומה למה שקורה כאן בישראל האזרחים יכנסו לסגר החל מהלילה ובתקווה שבכוחות משותפים של כל מדינות העולם נוכל לנצח את המגיפה הארורה שהגיעה לעולם ומאיימת על חייהם של רבים.

Back to top button