חדשות חוץמבזקים

טראמפ: אנחנו בודקים מספר תרופות שעשויות לסייע לחולי קורונה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (שישי) במסיבת עיתונאים שקיים בבית הלבן כי מינהל המזון והתרופות (FDA) הציג בפניו תרופות ניסיוניות – כולל אלו המשמשות לטיפול במלריה, כחלק מהמאמץ המתמשך להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה.

טראמפ הדגיש כי כלורוקווין, התרופה המיועדת לשימוש במלריה תיכנס לבדיקה בהקדם על מנת להבין האם היא יכולה לסייע לחולים בקורונה להתאושש מהמחלה. לדבריו, מדובר באחת ממספר בדיקות שהממשל מנסה להביא לציבור האמריקני במהירות האפשרית בכדי להגביל את הסימפטומים של הנגיף.

"הנחתי את ה-FDA לבטל את כל המגבלות והבירוקרטיה כדי שהעבודה תוכל להתבצע במהירות", אמר טראמפ והדגיש, "עלינו להסיר כל מחסום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נציב ה- FDA, סטיבן האן, הסביר במהלך מסיבת העיתונאים כי הרופאים יכולים לבקש להשתמש בתרופה לצורך הניסוי ויקבלו את האישור מטעם ה-FDA לתת לחולים. האן הוסיף כי הוא לא רוצה לתת "תקווה כוזבת", אך אמר שהוא מקווה שזה יעזור.

על תרופת הכלורוקווין אמר טראמפ, "התוצאות המוקדמות, מעודדות מאוד ונוכל להנגיש את התרופה כמעט באופן מיידי". הוא ציין כי התרופה שימשה לטיפול במלריה, "לכן אנו יודעים שאם הדברים לא יתנהלו כמתוכנן, זה לא יהרוג אף אחד." הוא גם ציין שתרופה אחרת "רמדסיביר" (remdesivir) גם היא תעמוד לרשות הניסוי כדי לראות אם תצליח לסייע לחולים בקורונה.

"וזו תרופה המשמשת למטרות אחרות שהיו לה תוצאות טובות מאוד, אבל נראה שיש לה תוצאות טובות מאוד גם בקשר לנגיף זה. גם התרופה הזו אושרה, או קרובה מאוד לאישור במקרה זה, על ידי ה- FDA."



Back to top button