מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: יו"ר הכנסת ונתניהו חצו קווים אדומים – בראשון נגיע לביהמ"ש

יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ התייחס לפני זמן קצר (שישי) בעמוד הפייסבוק שלו לשבוע החולף, על המשבר הפוליטי והמשך התפשטות נגיף הקורונה, "אנחנו מסיימים שבוע לא פשוט. אני מבקש להגיד לכל מי שמסתכל על המערכת הפוליטית שלנו שנמצאת במשבר מתמשך: לא תהיה ממשלה, אם לא תהיה כנסת מתפקדת כפי שהדמוקרטיה מחייבת."

גנץ ציין כי "במשטר דמוקרטי לא משביתים את בית המחוקקים ומונעים ממנו לבטא את רצון האזרחים ובחירתם. מי שחושב שיקדם אותנו לאזור המסוכן של שולי הדיקטטורה – טועה. ביום ראשון נגיע לבית המשפט העליון ונדאג שיו"ר הכנסת ונתניהו שחצו קווים אדומים השבוע – יביאו להצבעה באופן מיידי את הקמת ועדות הכנסת ומינוי יו"ר. כפי שצוותי החירום והצוותים הרפואיים מחרפים את נפשם, גם אנחנו, נבחרי הציבור, חייבים לייצג את האזרחים שבחרו בנו וזקוקים לנו במיוחד בשעה כזו. נמצא את הדרך לעשות זאת תוך עמידה בהנחיות הבריאות המתחייבות."

"אני מתחייב" אומר גנץ, "לא תהיה בישראל ממשלה שתפגע במוסדות הדמוקרטים, לא תקום פה ממשלה שמתעמרת במערכת המשפט או "מדלגת" על הליכי משפט – גם לא בעת חירום! מאז קבלת המנדט אני פועל בדיוק כפי שהבטחתי למען הקמת ממשלה רחבה, יציבה וממלכתית שתדע להתמודד עם האתגר הגדול שלפתחנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גנץ הבהיר כי "עם כל הכבוד לפוליטיקה, אנו נמצאים בעת חירום רפואית, כלכלית וחברתית. ברמה הרפואית, ברור לכולם שמערכת הבריאות הציבורית נכנסה למשבר הקורונה כשהיא במצב הגרוע ביותר מזה שנים, לאחר הזנחה של עשור. אם הגענו למצב שאנשי עסקים צריכים לקנות מכונות הנשמה לבתי החולים ומנהלי בית חולים מבקשים תרומות מאזרחים – זו הפקרות."

"אני מלא הערכה לצוותים הרפואיים והמקצועיים כולם, יהודים וערבים, במשרד הבריאות ובבתי החולים, שמצליחים להחזיק את המערכת הזו על הרגליים. לכל דבר יש את הזמן שלו וכשיסתיים המשבר נדאג ללמוד ולשקם את המערכת – בדיוק כפי שהתחייבנו במערכת הבחירות. בעת הזו מה שחשוב הוא שכולנו נישמע להוראות, ונקיים אותן בלי "חפיפניקיות", ובלי היסטריה." הדגיש.

צילום: אלעד מלכה

"בהיבט הכלכלי" אמר גנץ, "השבוע קיימתי מספר שיחות ופגישות עם נגיד בנק ישראל, ראשי האוצר, הביטוח הלאומי, המועצה לביטחון לאומי ונציגי המעסיקים והעובדים. הדגש הוא לאפשר למשק להמשיך לעבוד כמה שניתן במסגרת המגבלות ולסייע למי שאיבד את פרנסתו. לשם כך הכסף חייב ללכת למקומות הנכונים. לא נאפשר להעביר אפילו שקל אחד לכספים קואליציוניים ולצרכים שאינם דחופים אלא אך ורק למען שמירה על העובדים, העסקים ושימור יכולת הצמיחה הכלכלית של ישראל."

"ויש למשבר הזה גם השלכות חברתיות" הוסיף יו"ר כחול לבן, "אני מבקש מכל אחת ואחד מכם לתת קשב למבוגרים סביבכם שעוברים תקופה לא קלה של בידוד פיזי מיקיריהם. עוד שיחת וידיאו, עוד צלצול טלפון להראות על דאגה ואכפתיות. לסייע להם עם קניות אם צריך – תוך שמירת מרחק, והכי חשוב – להמשיך לעזור אחד לשני בהתאם למגבלות והנחיות משרד הבריאות."

לסיכום אמר גנץ כי "הערבות ההדדית, בלי קשר לעמדות פוליטיות, שכוללת גם הישמעות להוראות, היא סוד הכוח של עם ישראל והחברה הישראלית. אני וחבריי נדאג שהיא תימשך ותתחזק".

10 תגובות

  1. אני הצבעתי עבורך וכמוני רבים! אנחנו לא הצבענו על מנת לקבל שוב את ביבי! אם ביבי יצליח להביא לבחירות נוספות . הרבה לא ילכו להצביע מתוך יאוש . אסור ליפול למלכודת של האלמנה השחורה. ביבי מסכים לאחדות בתנאי שלא ילך למשפט מפרק תוך זמן קצר את כחול לבן וממשיך במזימתו להפוך לשלטון יחיד

  2. גנץ היקר, הקם ממשלה בראשותך בלי הנאשם במרמה, ובהפרת אמונים
    הוא נזק ונוכל, אסור להאמין למילה היוצאת מפיו
    הקם ממשלה
    כולנו מייחלים ליום הזה

  3. מר גנץ היקר , תקים ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת זאת הממשלה שרוב העם רוצה בה, לא יאפשרו לך לבצע את התיקון שאתה מקווה לעשות הביריונים האלה תאבי השלטון של הפסיכופט המושחת , ובמידה ותכנס איתו לממשלת איחוד הם ישתו לכם את הדם ולא יאפשרו לכם רגע אחד להרגיש שאתם בעל הבתים באמת ולא תצליחו לתקן כאן דבר לא משנ כמה רצון טוב יש לכם כי כל מה שמעניין אותם זה הכיסאות בממשלה ולהבריח את הראייס שלהם מלהתייצב מול כס המשפט , רק ממשלת 61 עם המשותפת והעבודה / מרץ וליברמן היא באמת הסיכוי שתוכלו לתת לכל העם אופק חדש וטוב

  4. חנטריש. פחדן. בוגד. מוסר. שקרן. בובה של לפיד. אתה פשוט נקניק שלר מתאים לנהל אפילו את מזנון הכנסת….לך קיבינימאט גולם

  5. לא להתחבר בשום אופן לדיקטטור הוא יפיל אותך בפח ויתמרן אותך וינסה לפרק את כחול לבן הוא שקרן תחמן ומסוכן למדינה וזאת כבר אמרו בעבר שמיר,ושרון זהירות מהשטן!!!!!!!!

  6. אתה קיבלת
    מנדט מרב העם להקים ממשלה ולעמוד בראשה
    ממשלה ללא נאשם בשוחד מירמה והפרת אמונים . אפשר להלחם בקורונה בלעדיו.

  7. גנץ מה קרה לפיד ובוגי לא מסכימים איתכם לכנס לאחדות קום תעשה מעשה דל מנהיג שאכפת לו מעמו וקח את השפויים ואת הזבל תשאיר בחוץ די זה לא זמן לפוליטיקה זולה ואנוכית ואם גם אתה לא מעוניין לך תקים קוולציה בעזה ותיקח טיבי וחבריו וליברמן הבוגד יהיה לכם טוב שם לכו וצאו לנו מהחיים אתם לוקחים המון כסף מהמדינה

  8. לא היית אפילו יום אחד שר ואתה רוצנ להיות ראש ממשלה במשבר שלא היה כמותו במדינה מר גנץ?
    אל תפקיר את אזרחי ישראל ותפסיקו לעשות שטויות עד יעבור זעם .כנס לממשלה תלמד מראש הממשלה שנה שנתיים ואחכ אולי תוכל להיות ראש ממשלה.מספיק עם הקשקושים שלכם

Back to top button