בריאותמבזקים

בידוד? תושבים באזור גוש דן יצאו לפארקים ולחוף הים

אזרחים רבים, על אף ההנחיות של משרד הבריאות, יצאו היום (שבת) מבתיהם לרחובות. כוחות משטרה פיזרו תושבים מפארק הירקון ומהטיילת בתל אביב לאחר שנוצרה התקהלות אסורה בניגוד להנחיות.

עיריית תל אביב- יפו מבקשת מהתושבים לגלות אחריות ולא לצאת מהבית אלא למקרים חיוניים בלבד. "בהמשך לדיווחים על התקהלות והתגודדות במהלך השבת בפארקים ובחוף הים, עיריית תל אביב-יפו שבה וחוזרת כי היא מצפה מכלל הציבור לגלות אחריות אישית וציבורית ולהפסיק לאלתר כל התקהלות או יציאה מהבית שלא לצורך. עיריית תל אביב- יפו פועלת לאורך כל משבר הקורונה על פי הנחיות משרד הבריאות."

עוד ציינו בעיריית תל אביב-יפו כי "עד לרגע זה המשרד טרם הוציא הנחייה המורה על סגירת פארקים אלא על פיזור התקהלויות בלבד. עוד טרם שהתקבלה הנחיייה זו הורה ראש העירייה לפקחים ולצוותו הסיירת לביטחון עירוני סל״ע להפציר באנשים שלא להתקהל. בנוסף, העירייה ביצעה ניקיון וחיטוי ברוב הגינות בעיר ואת חלקן את חסמה עם סרט סימון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר: "אל תצאו מהבית. הקפידו על ההנחיות של משרד הבריאות, אחרת נמצא את עצמנו בהתפרצות משמעותית. אני מבקש מהציבור להישאר בבית, מי שיצא – נא לחזור הביתה."

במשרד הבריאות מעריכים כי הציבור לא יענה להנחיות, קצב התפשטות נגיף הקורונה בישראל יימשך ולא יהיה מנוס מסגר מוחלט על האוכלוסייה.

השיטור העירוני של עיריית גבעתיים פיזר היום קהל בגינות וחסם את הכניסה למוקדי פעילות.

יש להדגיש כי התמונות האלה שנראו לאו דווקא הפרו את הנחיות משרד הבריאות כי ייתכן שמדובר באנשים בודדים או כאלו שיצאה בזוגות לפעילות ספורט כפי שההנחיות מתירות, אך כשרבים עושים זאת יחד אז כבר מדובר ללא ספק בהתקהלות מסוכנת ובלתי רצויה שעשויה לסייע להתפשטות נגיף הקורונה.

ביממה האחרונה נשמעות ברשתות החברתיות טענות רבות מאזרחים על כך שההנחיות לא לגמרי ברורות וכך גם המידע לגבי נגיף הקורונה עצמו. מהן הסיבות לבידוד ומה מטרתו ושאלות נוספות שנותרות בערפל ומותירות בפני הציבור שאלות, תהיות וספקות לגבי מה נכון או מותר לעשות ומה אסור ועלול להיות מסוכן.

הבאנו לפניכם הקלטת אודיו ובו הסבר על הצורך הנחוץ בבידור ועל הסיבות לכך. האזינו – זה חשוב וההקפדה על כך מחייבת אחריות אישית של כל אזרח במדינה.

בנוסף, מצורף סרטון ובו מסבירה ד"ר שירי מסה תושבת מצפה רמון על כל מה שתרצו לגעת על נגיף הקורונה, כיצד הוא מתפשט ומהן הסכנות – מומלץ מאוד לצפות עד הסוף!

תגובה אחת

  1. למה לא לדייק ולכתוב תושבי תא השמאלנים שכנראה מקשיבים ללפיד ולא למשרד הבריאות

Back to top button