בריאותמבזקים

דעה: לבודד את קבוצות הסיכון מהחולים ולאפשר את פעילות המשק

אני דותן גבאי מייסד ועורך אתר החדשות MivzakLive. חשוב לי להדגיש בפתח הדברים כי אין לי ידע רפואי מקצועי, אך בשלב זה של התפשטות נגיף הקורונה ברור שניהול ואסטרטגיה נכונה היא המפתח לפתרון ההתפשטות עצמה. כמובן שלפתרון המחלה יש צורך בתרופה המתאימה וכאן נכנס הפן הרפואי שאליו כאמור לא אכנס.

על פי הנתונים המתרבים ומומחים בעולם שמסבירים על נגיף הקורונה כולנו כבר יודעים כמה דברים ברורים – הנגיף מדבק מאוד ומתפשט במהירות, הוא פוגע בעיקר בשכבות הגיל המבוגר 65+ ובכאלה הסובלים ממחלות רקע כמו: מחלות לב וכלי דם, סוכרת, מחלקת ריאות כרונית, לחץ דם גבוה וחולי סרטן. אין זה אומר שצעירים יותר אינם נדבקים בנגיף, אך מסתבר שרובם (מדגיש רובם כי היו צעירים בעולם שנפטרו), יוצאים מזה די בקלות ויש כאלה שאפילו לא מפתחים תסמינים.

מדינת ישראל יודעת בדיוק כמה אזרחים נמצאים בקבוצות הסיכון. מבדיקה שביצעתי בחיפוש פשוט באינטרנט גיליתי שבני 65 ומעלה הם בערך 10% מכלל האוכלוסייה, זה אומר שאם יש במדינת ישראל 9 מיליון בני אדם, כלומר 900 אלף הם בגילאי 65+.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המדינה צריכה לקחת את קבוצת הסיכון הזו, לבצע בדיקה וחלוקת טיפול על פי הפילוג הבא:

• אלה הנמצאים בבתי אבות או במוסדות סיעודיים – נשארים שם בבידוד מלא אחד מהשני ולמוסדות אלה מכניסים צוותים רפואיים ומספקים כמות מכונות הנשמה למקרה הצורך. (מיותר לציין כי אין ביקורים בכלל של בני משפחה – סגר מלא)

• זוגות הנמצאים לבד בביתם (ללא בני משפחה נוספים) – נשארים בבתיהם בסגר מלא (ללא ביקורים של בני משפחה – למעט במקרים נחוצים כמו הבאת מזון / תרופות וגם זאת כששמים מחוץ לדלת ללא מפגש פיזי אחד עם השני).

• עריריים שנמצאים לבד – מעבירים אותם למלונות.

וזו התוכנית: המדינה צריכה לסגור סכום חודשי קבוע עם כל בית מלון בארץ / מלוניות (נזכיר כי נכון לכרגע כל המלונות מושבתים, כך גם בתי המלון יתנו מחיר טוב וכך גם ימשיכו להתפרנס) שימשיך להפעיל את הצוות שלו כדי לתת מענה למבוגרים העריריים שיגיעו. בנוסף לכל מלון יש להכניס צוות רפואי למקרה הצורך שיהיה זמין בבית החולים 24/7 ומכונות הנשמה. כל אחד מהמבוגרים שמגיע למלון נכנס לחדר לבד – היציאה מהחדר תיעשה בליווי איש צוות ועל פי הנחיות משרד הבריאות – שמירת מרחק 2 מטר אחד מהשני וכן יש לחייב בעת יציאה חבישת מסיכה וכפפות לידיים.

כל אלה עליהם דיברנו עכשיו, הם למעשה מבוגרים בקבוצת הסיכון ושאינם חולים בקורונה.

אלה שנדבקו בנגיף הקורונה יהיו במחלקות האשפוז שהוקמו בבתי החולים בארץ. אך בבתי החולים יהיו אך ורק חולים במצב בינוני ומעלה.

חולים קלים ישהו בבתיהם בסגר מלא לחלוטין. המדינה תפעיל חברות שליחויות שיספקו לחולים שבהסגר – פעמיים ביום מקסימום שירות משלוחים של מזון / תרופות. אם נמצאים בבית עם החולה בני משפחה נוספים, גם הם ישהו עמו בסגר מלא עד להחלמה שלו. (כמובן שהחולה יהיה בחדר מבודד בבית הרחק משאר בני המשפחה על פי ההנחיות כיום).

כל שאר האזרחים במדינה ימשיכו לעבוד ולהניע את המשק. כל מי שיוצא מביתו יהיה מחויב בצו לחבוש מסיכה על פניו וכפפות על הידיים. מי שימצא מחוץ לבית ללא מסיכה או כפפות יחטוף קנס כספי גבוה (3000-5000 ש"ח כמו כיום למי שמפר בידוד). המעסיקים יחויבו לבצע בדיקות חום לכל עובד שמגיע לעבודה. מי שימצא עם חום ישלח לביתו ולא יורשה להיכנס. הוא יכנס לבידוד וימשיך לעקוב, אם הוא מפתח תסמינים יתקשר למד"א וידווח – אם מצבו קל יישאר בבית כפי שהוסבר אם בינוני ומעלה יאושפז בבית החולים.

כמובן שאת בדיקות הקורונה יש להגביר למקסימום ביום וכן את המשך פעילות החיטוי במרחבים הציבוריים על בסיס יומי.

יתכן ויש דברים נוספים שלא נלקחו בחשבון ויש לתת את הדעת עליהם אבל זה לדעתי פתרון שיכול גם לבודד את אלה שנמצאים בסיכון מאלה שחולים ומאלה שלא בקבוצות סיכון ויכולים להמשיך לעבוד ולהניע את המשק. לסיום אדגיש שוב כי מדובר בהצעה בלבד שהינה אך ורק על דעתי. עכשיו, אשמח לדעת את דעתכם, מה אתם חושבים? כיתבו בתגובות.

26 תגובות

  1. דווקא נראה יותר שאת לא הבנת כלום. כתוב שכולם יכולים להידבק והוא גם כתב שיש צעירים שמתו, אבל מסתכלים סטטיסטית באחוזים מי יותר נמצא בסיכון – וחד משמעית על פי כל הנתונים מספר המתים בקרב האוכלוסייה המבוגרת 60+ גבוהה באופן ניכר. התוכנית לא מנסה למנוע לגמרי הדבקה אלא להקטין את כמות המתים שעלולים להיות. רוב הצעירים מתחת לגיל 60, שידבקו בנגיף יחלימו ויצאו מזה, יהיה אחוז מאוד בודד ביניהם שעלול להסתבך ולהגיע למצב קשה ואותם יאתרו ויטפלו בהם בבתי החולים. התוכנית מבריקה ולפי שאני מבין גם יכולה לחסוך הרבה כסף למדינה. כרגע גם כל המשק מושבת ואין למדינה הכנסות כתוצאה מההשבתה וגם המדינה צריכה עכשיו לשלם לכמעט מיליון מובטלים. אם יהיה מישהו חכם ממקבלי ההחלטות שיקרא ויישם את זה המדינה שלנו תינצל מנזק בריאות וכלכלי. יישר כוח! כתבת מדויק.

  2. אבל מכיוון שאין לדעת אם זה שמולך חולה או לא/ או אם אתה בעצמך חולה, אז מוטב שכולם ישימו מסיכות.

  3. כנראה לא הבנת ,כולם יכולים להדבק אבל האוכלוסיה המבוגרת עם מחלות רקע זה קטלני עבורם ,לכן כולנו בהסגר. הכתבה מטעה והרעיון לגמרי לא טוב

  4. העיקר לחשוב על עצמך. מה אתה חושב שאנחנו לא רוצים לחזור לעבוד רק אתה? ומה עם מי שגר עם אבא שלו שהוא מבוגר, ועוזר לו ותומך בו פיזית ורגשית אז ככה יפרידו אותם? וגם ככה כולם הולכים עם מסכות ואנשים נדבקים מה יביאו לכולם מסכות n95 מתקדמות שאי אפשר לנשום איתם יותר משעה?? ומה יעשו בחדרי כושר לפי הטענות שלך (שחצי מהציבור הולך). לא פרקטי בכלל וכמה שאני נגד ביבי בכללי הוא פעל מצוין במקרה הזה רק צריך אפילו להחמיר עם הנהלים. נכון תהיה פגיעה במשק ויורידו תקציבים לצערי הרב

  5. מציון כל מילה פנינה, יהלום, נראה לי שאתה יוכל להיות סגן ראש ממשלה ,אתה נראה בן אדם מאוד מוכשר, וראש על הכתפיים…. שירבו אנשים כמוך המדינה היתה נראת אחרת מישהוא כתב שצריך קודם לסגור את החרדים שלא שומעים להנחיות
    ומה אם החילונים שבילו כל השבת בחופי הים וכל הפארקים בארץ …. אז בבקשה לסגור את הפה ולפתוח את הראש (השכל)

  6. לפני שתסגרו את המבוגרים סגרו את השכונות החרדיות שלא נשמעות כלל להנחיות.את כל אלו שהחזרת במטוסים מכל העולם על חשבוננו.ועוד רבים. אוכלוסיית המבוגרים דואגים להישמר ולא להדביק או להידבק .כל השנה אנחנו שקופים רק חסר שתשלחו אותנו למות על הקרח.

  7. אני טוענת כך כבר עוד מהמבודד הראשון.
    אבל אף אחד לא מקשיב.. שלחתי גם לחבריי בווצפ.. ואין תגובה, כאילו אני ההזויה פה.
    בכל אופן, אמרתי שיש לאפשר לאנשים בסיכון להישאר בבתיהם. בתי המלון סגורים אז להישתמש בהם ולאפשר פעולת משק רגילה.
    מה גם, שאולי מנסים למנוע נגיף בריאותי אך אין לדעת לאילו מחוזות נגרר.. פשיעה, אלימות (גם בתוך המשפחה- הגיוני לחלוטין) רצח. כמובן מה שיוביל לכל זה זו האבטלה. כשלוקחים לא שים את היכולת לפרנס את עצמם ואת משפחתם, זה הנגיף האמיתי.
    אנשים בסיכון יקבלו קצבה ונקווה שהקורונה תעלם כשם שבאה.. (או בא).
    בתור עצמאית, לא סומכת על ביטוח לאומי ולא על הממשלה ולא על אף אחד אחר. לצערי, גם דמי האבטלה שאנשים יקבלו, לא יספיק להתחייבויות שלהם, עם כל הכבוד מזון זה הכרחי, אבל מה יש לומר לבעל בית שיש תשלם לו שכר דירה, וארנונה, ועד בית, חשמל מים גז.. וזה רק הבסיס.. מי ישלם על כל זה?
    מקווה שהאנשים הנכונים יקראו את התגובות פה… בשורות טובות לכולם

  8. רעיון מעולה!! הלוואי ומישהו ממקבלי ההחלטות יקרא את הכתבה הסאת ויקבל קצת שכל.

  9. בסיס הרעיון לא רע.
    בל נשכח רק, שההגנה על בני ה65+ תהיה חייבת לכלול גם את כל אלו שבקבוצת הסיכון, עם מחלות הרקע למיניהן ( – מה שאומר, שמדובר במספרים הרבה יותר גבוהים…).
    יש כשל מסויים, לדעתי, בכך, שאתה יוצא מתוך ההנחה, שהמסיכות והכפפות אכן מגינות בצורה מספקת ועל כן ימנעו הדבקה.
    ממה שפורסם, הבנתי שהמסיכות אמורות להיות על החולים כדי למנוע מהם להדביק.
    בעצם, לפי הכתוב, המגע עצמו עם המסיכות יותר עלול להדביק את המשתמשים מאשר להגן עליהם…

  10. נשמע טוב.
    יש עוד קבוצות:
    ערירים שלא מוכנים לעזוב את הבית
    ילדים צעירים שגרים עם הורים מבוגרים
    אחר…אולי.

  11. אני בגיל 74 אני חולה בסכרת וגם בכלי דם לפי הוראת רופא אני צריך ללכת 40 דקות לפחות יש לידי פארק האם אני יכול לצאת על מנת להניע את הרגלים ולעשות התעמלות יחד עם המלטה שלי

  12. נשמע הגיוני לחלוטין. איך לא חשבו על זה קודם, כל המדינות, המנהיגים וכו?

  13. צעירים מתחת 65 עם מחלות רקע או כאלה שלא יודעים על מחלת רקע או כאלה מעשנים…

  14. נשמע טוב. אבל אין לי מושג. אני רק יודעת שהסגר שיש עכשיו לא עובד ומפחדת שנהיה כמו באיטליה..

  15. התייחסתי לזה ולא את הילדים והצעירים אני מבודד אלא את אלה שבקבוצות הסיכון שעלולים לחטוף קשה את המחלה או למות. אם הוצאנו את קבוצות הסיכון אז הסיכוי שיהיו חולים קשים פוחת באופן משמעותי. כמו שציינתי אם ילד הדביק ילד אחר סיכוי גבוה מאוד שהמחלה תהיה קלה ביותר.

  16. ילדים וצעירים עפ משרד הבריאות יכולים להיות נשאים להדבקה אז איך בודדת אותם מהאוכלוסיה שתידבק
    עי מדחום שלא בהכרח מראה שיש מחלה אבל עדיין אותו ילד סלש צעיר הוא עם נגיף ללא תסמינים …

Back to top button