מבזקיםפוליטי / מדיני

פרץ: לשלם שכר עד 90% לשכירים והעצמאים ו-6,000 ש"ח לגמלאים

עמיר פרץ הציג תכנית כלכלית לימי המשבר: תשלום שכר עד 90% לשכירים והעצמאים שנאלצו לצאת לחל״ת, ו-6,000 ש"ח לגמלאים, נכים ונתמכי ביטוח לאומי, וחבילת סיוע לעסקים.

יו"ר העבודה מרצ, ח"כ עמיר פרץ, הציג היום (שני) בישיבת הסיעה את התכנית לטיפול בהשלכות החברתיות- כלכליות של משבר הקורונה.

פרץ התייחס להחרמת המליאה על ידי חברי הכנסת מהימין ואמר: "לחברי הכנסת בליכוד ובגוש הימין, אני מציע להיזכר בדבריו של מנחם בגין שאמר כאן בכנסת, כשדיבר לגוש השמאל שהפסיד את הבחירות – "אתם הייתם משוכנעים שאתם תרכיבו את הממשלה. התרגלתם לשלוט. אתם לא העליתם על הדעת שהעם יערוך שינוי, ולכן אתם עדיין המומים. תתרגלו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"והיום אנו פונים לגוש הימין שהפסיד את הבחירות, ואומרים להם: כבדו את כללי המשחק הדמוקרטי גם שהם לא נוחים לכם. לצד המאבק על בריאות האזרחים, אסור לאפשר לפגוע בבריאותה של הדמוקרטיה בחסות הקורונה." אמר פרץ והדגיש כי "דרושה כנסת מתפקדת, דרושה כנסת שאינה משותקת ואינה מושתקת."

צילום: דוברות העבודה מרצ

פרץ הציג את התכנית הכלכלית לטיפול בהשלכות המשבר ואמר כי "ראש הממשלה ממלא את תפקידו כמסביר הלאומי, אבל עם הסברה לא הולכים לסופר. יש צורך לשנות את הגישה ואת דרך הטיפול במשבר. בעוד שבריטניה משקיעה 15.9% מהתוצר, צרפת 12.4%, ואפילו ארצות הברית משקיעה 4%. אך בישראל, ההשקעה כרגע לא מגיעה אפילו לאחוז אחד."

פרץ הוסיף: "אנחנו מציגים תכנית שעיקריה: המדינה תממן למעסיקים עד 90% מעלות השכר, כאשר עצמאיים יקבלו דמי אבטלה בשיעור זה דרך הביטוח הלאומי, הגדלת הקצבאות לקשישים, נכים ונתמכים ל6,000 ש"ח ליחיד, הלוואות בריבית 0% לעסקים, פטור מארנונה ומיסים עירוניים וסיוע בהוצאות קבועות לעסקים, ודחיית תשלומי מיסים לעצמאיים ומעסיקים. נפעל בוועדות הכנסת שיוקמו כדי לקיים דיונים מיידיים בתכנית, ליישם את סעיפיה ולהגדיל דרמטית את ההשקעה הממשלתית בפתרון המשבר. נתמוך בכל צעד שהממשלה תעשה שתואם את התכנית ונגבה אותו."

לסיכום אמר פרץ, "השבוע אפגש עם ראשי המפלגות בגוש כדי לרתום אותם ליישום התכנית ואימוצה על ידם. אמשיך בפגישותיי עם אירגוני המעסיקים, אירגוני העובדים, ובראשם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד כדי לרתום גם אותם למהלך."

3 תגובות

  1. שקרן נוכל עוכר מדינה…פופוליסט זול ופוליטקאי קטן….תתפוצץ אתה והרעיון הבוגדני לממשלה עם האוייב פח אשפה רודף ומוסר המדינה

  2. איזה כף לתת עצות מבחוץ כאשר אין אחריות כלכלית וכולם יגידו כל הכבוד לפרץ שדואג לעם ונותן מתנות לכולם הבנו במשקפת אתה לא יודע להסתכל ראיה כלכלית אתה מעונין לשדר ובקשר למחנה שאתה משתייך אליו רוב המחנהה הזה הזה ממש נלחם על המדינה היהודית אבדתם את הצפון אתם חיים באפלה אתם כלום בניהול מעבר לדבורי סרק אין בכם כלום

Back to top button