מבזקיםפוליטי / מדיני

היועמ"ש לכנסת: היחיד שמוסמך לכנס את המליאה הוא יולי אדלשטיין

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון התייחס לפני זמן קצר (רביעי) להתפטרותו של ח"כ יולי אדלשטיין מתפקיד יו"ר הכנסת ולאחר שנמנע מכינוס המליאה להצעה על יו"ר כנסת חדש ואמר כי "כל עוד יו"ר הכנסת המכהן לא יורה על כינוסה של מליאת הכנסת היום, הרי שללא מתן הוראות מיוחדות מבית המשפט הנכבד, לא ניתן יהיה לכנס את המליאה היום לשם בחירת יו"ר קבוע לכנסת ה-23".

בהחלתו כתב היועמ"ש: "בהתאם להודעה המעדכנת שהגישה הכנסת מוקדם יותר היום, לעמדת היועץ המשפטי לכנסת, אין בהתפטרות יו"ר הכנסת מהיום כדי להשליך על החובה למלא אחר הצו המוחלט של בית המשפט הנכבד לכלול על סדר יומה של מליאת הכנסת את נושא בחירת יו"ר קבוע לכנסת ה-23 ,עוד היום. עוד צוין, כי יו"ר
הכנסת מסר ליועץ המשפטי לכנסת כי אין בכוונתו לכלול בסדר יומה של מליאת הכנסת היום את נושא בחירת יו"ר קבוע לכנסת ה-23.

"כאן המקום לציין כי בימים כתיקונם יש ליו"ר הכנסת סגנים אשר גם הם מנהלים את ישיבות הכנסת. ואולם, ניהול הישיבות על-ידם נעשה בכפוף לכך שיו"ר הכנסת מוסר להם את ניהול הישיבה (סעיף 6(ו) לתקנון הכנסת), ובכל מקרה הם אינם רשאים לקבוע על דעת עצמם את סדר יומה של הכנסת גם ביחס לאותן ישיבות אותן הם מנהלים. על כל פנים, הכנסת ה-23 טרם בחרה סגנים ליו"ר הכנסת, ועל-פי תקנון הכנסת בחירתם מותנית בכך שהוועדה המסדרת תמליץ על בחירת סגנים, יו"ר הכנסת יכלול את ההמלצה בסדר יומה של המליאה וזו תאשר את ההמלצה. יו"ר הכנסת מסר היום ליועץ המשפטי לכנסת כי גם אם תהיה המלצה של הוועדה המסדרת בדבר בחירת סגנים ליו"ר הכנסת, אין בכוונתו לכנס את הכנסת היום ולכלול את הנושא בסדר יומה של המליאה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, כפי שצוין בהודעת הכנסת האמורה, התפטרות יו"ר הכנסת נכנסת לתוקפה רק בתום 48 שעות מעת שנמסרה הודעת ההתפטרות למליאה (סעיף 5(א)2) לתקנון הכנסת). לעמדת היועץ המשפטי לכנסת, יש לפרש את סעיף 20(א) לחוק-יסוד: הכנסת כך שעם פקיעת כהונת יו"ר הכנסת, יכהן ותיק חברי הכנסת בכנסת ה-23 (חה"כ עמיר פרץ) כיו"ר הכנסת בפועל וזאת עד לבחירת יו"ר קבוע.

בנסיבות אלה, בהתאם למצב המשפטי הקיים הגורם היחיד המוסמך לכנס היום את מליאת הכנסת ולכלול את בחירת יו"ר קבוע לכנסת ה-23 בסדר היום, הוא יו"ר הכנסת המכהן, חה"כ יולי (יואל) אדלשטיין.

אשר על כן, בנסיבות שנוצרו, כל עוד יו"ר הכנסת המכהן לא יורה על כינוסה של מליאת הכנסת היום, הרי שללא מתן הוראות מיוחדות מבית המשפט הנכבד, לא ניתן יהיה לכנס את המליאה היום לשם בחירת יו"ר קבוע לכנסת ה-23 בהתאם לצו המוחלט מיום 2020.3.23".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

  1. כך עושים לקבוצת מתנשאים מעם שמשתינים על העם שמעולם לא נבחרו עלידי העם פשוט מתעלמים מכם וטוב עשה אידלשטיין תמשיכו בדיקטטורה שלכם ויום אחד זה כבר לא יהיה מצחיק וחבל שתגיעו לזה

Back to top button