חדשות הארץמבזקים

נתניהו: חייבים להישאר בבית! נשארים בבתים – נשארים בחיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל ואמר כי ייתכן מאוד שביממות הקרובות לא יהיה מנוס מהטלת סגר מלא.

"אזרחי ישראל, אתם מכירים את האמירה כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו, אבל בקורונה, לאמירה הזאת גם יש צד שני ואכזרי – כל המדביק נפש אחת כאילו הדביק עולם ומלואו – לא כאילו – הדביק ממש עולם ומלואו" פתח נתניהו את נאומו.

נתניהו ציין את כמות החולים והמתים באיטליה ובספרד בהשוואה לנתונים לפני כחמישה ימים בלבד – זינוק עצום. מסיבות אלה מדינות רבות בעולם החליטו על החמרה דרמטית במגבלות שהם מטילים על תושביהם. הצעדים שאנחנו עשינו כאן בישראל, נעשים היום בכל העולם. אבל אין בהם די כי מספר החולים מכפיל את עצמו כל שלושה ימים. בעוד שבועיים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם אלפי חולים שרבים מהם יהיו בסכנת מוות. לכן אני כבר אומר לכם, שאם אנחנו לא נראה שיפור מידי במגמה לא יהיה מנוס מלהטיל הסגר מלא למעט צרכים חיוניים כמו מזון ותרופות זה עניין של יממות ספורות ואנחנו עושים את כל ההכנות לכך הלוגיסטיות והמשפטיות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני אומר בצורה הברורה ביותר – חייבים להישאר בבית. נשארים בבתים – נשארים בחיים כי הסכנה אורבת לכל אחד היא לא מבחינה בין גלוי ראש לחובש כיפה. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. מה שנדרש מכל אחד ואחת מכן, זו משמעת עצמית קפדנית, אם לא תתגייסו לשמור על עצמכם ועל משפחותיכם יהיה כאן אסון. אין לי דרך אחרת לתאר זאת – פשוט אל תצאו מהבית." התריע נתניהו.

עוד אמר רה"מ כי "מדובר בדיני נפשות. אני יודע שעם ילדים קשה להישאר בבית אבל אין ברירה לשם כך החלטתי לקיים את תכנית למידה מרחוק. אנחנו משקיעים מאמצים כבירים בהצטיידות. בעולם יש תחרות עזה – פרועה ואכזרית על השגת ציוד רפואי, הקמנו חמ"ל לאומי בראשות ראש המוסד לקידום רכש בחו"ל וייצור עצמי."

נתניהו הוסיף ואמר כי "הגדלנו את מספר הבדיקות לגילוי הקורונה בצורה דרמטית. היום ביצענו יותר מ-5,000 בדיקות, פר נפש זה כמעט כפליים מגרמניה ומדרום קוריאה ועוד נגדיל את המספר. ביממה הקרובה אנחנו נפרסם תכנית סיוע כלכלית נרחבת לעצמאים, שכירים ומובטלים. אני שומע את המצוקה שלכם ואנחנו נעזור לכם. יש לנו כלכלה חזקה ויש לנו משאבים גדולים."

"אני לא יכול להגיד הערב מתי יסתיים משבר הקורונה, אבל מתחילים לחשוב על היום שאחרי. הקמנו צוות לתכנון היציאה מהמשבר עם טובי המוחות. ברגע שנצא מהאירוע, אנחנו נשקם את הכלכלה במהירות ובעזרת ה' נחזור לחיים רגילים". אמר נתניהו ובסיום נאומו קרא שוב להקמת ממשלת חירום לאומית לטיפול במשבר.

תגובה אחת

Back to top button