מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: אני שלם יותר מתמיד כי עשיתי את מה שהעם שלי צריך

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ כתב היום (שישי) בעמוד הפייסבוק שלו על ההחלטה להתמנות ליו"ר הכנסת ולקדם ממשלת אחדות בראשות בנימין נתניהו. "ביום הזה אני שלם יותר מתמיד. אני שלם כי עשיתי את מה שהעם שלי צריך. כמו בכל סוף שבוע, כמה מילים ממני אליכם – חשוב לי שתקראו. אלו לא ימים רגילים. ישראל במצב חירום. מאות אלפי משפחות מבוצרות בבתים, יש תחושת חירום אמיתית מפני איום בריאותי שקוטל חיי אדם ואיום כלכלי הרסני. בעת הזו מנהיגים צריכים לבחור מה נכון ולשים את המשקעים והחשבונות האישיים הקיימים בצד."

"הגענו לצומת בו חלק מחבריי סברו שעדיפות בחירות על ניסיון להגיע לפשרות." ציין גנץ, "גבי ואני, יחד עם שותפים רבים, החלטנו שאנחנו לא גוררים את ישראל לבחירות בשעת חירום שתימשך תקופה ארוכה והשלכותיה יהיו ארוכות טווח."

גנץ סיפר על אי ההסכמות שעלו בדיונים שקיים עם שאר חבריו להנהגת המפלגה ואמר כי "בשנה האחרונה יצאתי למסע לו היו שותפים יאיר ובוגי וחברים נוספים שהקימו ביחד איתנו את כחול לבן. אנשים ערכיים ופטריוטים, ישראלים שאוהבים את המדינה ודואגים לה מעומק נשמתם. בימים האחרונים הצעתי כל דרך בכדי שנישאר ביחד ונבחן את כל החלופות האפשריות. הצעתי להם שתפקיד יו"ר הכנסת יועבר אליי זמנית או לחלופין שנמנה את ח"כ מאיר כהן, אדם ראוי מאין כמוהו, בתנאי שיתחייב לפרוש אם חלילה נתפצל. לצערי הם סירבו, ודקות אחרי שהגשתי אני את מועמדותי, הם בחרו לעזוב את כחול לבן. יאיר, בוגי, שאר חבריי מיש עתיד ומתל"ם, גם היום וגם בעתיד-דלתי תמיד תהיה פתוחה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לצד זאת, מי שרצה ודוחף גם כעת להוציא לקלפיות משפחות שאיבדו את פרנסתן וחרדות לגורלן הבריאותי – שיהיה אמיץ ויאמר זאת בגלוי, חד וברור. אתם יודעים היטב- אין דרך אחרת, לא הייתה דרך אחרת, ואם הייתה דרך אחרת היינו הולכים בה. לא אשקר- ההחלטה שלהם הייתה קשה עבורי, אך אני שלם באופן מוחלט עם הבחירה שלי." הדגיש גנץ.

"אני לא אהיה זה שלא ניסה למנוע את המשך הפגיעה בשלטון החוק למשך שנה לפחות, אני לא אהיה זה שלא מנסה למנוע בחירות רביעיות, אני לא אהיה זה שמסרב בכל תנאי להיכנס תחת האלונקה בשעת חירום. אני וחבריי נעשה כל מאמץ להקים ממשלת חירום לאומית. נטפל במשבר הבריאותי. נוציא את המדינה מהטראומה הכלכלית וננסה לאחות את פצעי השנאה המדממים הקורעים אותנו מבפנים" אמר.

לסיכום אמר יו"ר כחול לבן, "אני מחבק את מי שכועס. אני אוהב את מי שמאוכזב. אני מכבד כל אדם. אני מבטיח לכולכם באופן אישי: אבטיח בכל דרך כדי שהדרך שלנו תנצח. ראיתם בעבר שעשינו את הבלתי יאומן, וכך יהיה גם הפעם. כולם מדברים על הבטחות בחירות, אבל יש הבטחה אחת שאני לעולם לא אפר – ישראל לפני הכל. שימרו על הבריאות. שמרו על המשפחה. אנחנו נשמור עליכם."

צילום: אלעד מלכה

17 תגובות

  1. אלוף , בשעה קשה זו לישראל ולכל העולם
    עשית מעשה אמיץ , הוכחת לכולם שאתה מנהיג אמיתי
    אחדות זה צו השעה
    בהצלחה

  2. גנץ כל הכבוד על החלטתך האמיצה בימים קשים אלה הצלת את עם ישראל מבחירות רביעיות גילית מנהיגות ישראל מעל הכל

  3. צריך חוכמה ואהבת העם כדי לקחת החלטה כמו שלקחו בני גנץ ו אשכנזי. רק חיבור ואחדות העם יובילו אותנו בעזרתו, לעולם שונה ממה שהכרנו, אבל טוב וצודק יותר. שבת שלום

  4. הכל יפה מה שכתבת רק אל תשאיר את הדלת פתוחה בפני יאיר לפיד !!

  5. אין לי ספק באצילות של המהלך אבל
    מהלך נסיגה חייב להיות מבוקר
    1. תיק המשפטים
    2.יו"ר הכנסת .
    3.ועדת הכספים וועדות חיוניות אחרות.
    4.היועץ המשפטי לממשלה .
    אם נלקחו בחשבון ומחושקים ובטוחים
    בידיים אמינות שישמרו על הדמוקרטיה
    ובית המשפט העליון בקדושתו.
    בנוסף חוק הלאום וחוק קמיניץ
    וזכויות העדה הדרוזית שנרמסו בידי ביבי .בשביל לרצות את הימין הקיצוני
    שלא נסלח לו לעד .

    אם המהלך מחושב כך ויישום הלכה למעשה אז נמשיך לתמוך בך ולהאמין בך כמנהיג ראוי

  6. כל הכבוד בני גנץ עשית את שהיה נדרש לעשות ממנהיג שעם ישראל וארץ ישראל חשובים לו !!!

  7. מר גנץ עשיתה את הדבר הנכון זו גאווה גדולה להכיר את המציאות ולהבין אותה קיבלתה החלטה אמיצה שאפו גדול לך ולצוות שלך ללכת לממשלת אחדות ,בהחלטה שלח ללכת לאחדות 3 מפלגות גמרו את הקרייה הפוליטי שלה בהצלחה גדולה גנץ

  8. שלום לך מר גנץ.
    עשית את הדבר הנכון ביותר למען המדינה שלנו
    הגיעהזמן שתהיה ממשלה
    אתה מנהיג אמיץ אנחנו מצביעי הליכוד ערבים לכך שראש הממשלה יקיים את הרוטציה יד ביד נגיע למקום הנכון במדינה .
    אני מצדיע לך מהלך נכון ונבון .
    יישר כוח ובהצלחה.
    שמעון אייש

  9. אכן בני לקחת הללטה אמיצה מהסוג שמנהיגים נדרשים…אל תספור את לפיד ובוגי בטח לא את ליברמן הבוגד מדינה הוא ובוחריו חזירים…המהלך שעשית הציל את עם ישראל וכך יזכרו אותך…עלה והצלח גיבור

  10. מר גנץ היקר לא הצבעתי לך אבל היום אתה מתגלה כמנהיג אמיתי וברצוני לומר לך תודה שה שעמד לך מול הענים זה תובת המדינה כן יש לך סיבות טובת אנתי ליכוד בגלל ההשמצות אבל היום אתה באמת איש משכמו ומעלה אני מתפלל שאלוהים ישמור עליך מחזיק לך אצבעות שתעבור את התקופה הקרובה בשלום ובריאות בהצלחה בעוד שנה וחצי כראש ממשלת ישראל מכל הלב

  11. גנץ לא בחרתי בך לא תמכתי בך לא אהבתי אותך היום אני מעריך אותך עים הכוונה שלך טובה

Back to top button