טיוליםמבזקים

3 הצעות לטיול בדרום לאחר סיום משבר הקורונה

מתים כבר לצאת מהבית? לשאוף אוויר ולטייל ברחבי הארץ? כל שעליכם לעשות הוא להוריד אפליקציית תדלוק ולתכנן את הטיול הנחשק. קבלו 3 הצעות לטיול בדרום שתוכלו לעשות לאחר המשבר.

 

טיול למערת סדום – מערת המלח הכי ארוכה בעולם

במדבר יהודה, סמוך לים המלח וליד מחנה סדום החדש, נמצאת מערת המלח הארוכה ביותר בעולם באורך 2,105 מטר. המערה היא תופעת טבע מיוחדת במינה, מתחת לפני האדמה, עם נטיפי מלח בצורות מהממות. המערה ממוקמת על הר סדום והיא אחת ממערות קרסטיות נוספות באזור. כשמגיעים למערה רואים בפתח שלה זקיף מלח אותו מייחסים לאשת לוט. כמו כן, המסלול באחריות המטיילים ויש להצטייד בקסדה ובפנס ראש. ישנן שתי אפשרויות לטיול במערה: טיול סנפלינג מראש ההר עם קבוצה מאורגנת או בהליכה באופן פרטי לאורך המערה עד ארובת השועל וחזרה באותה הדרך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ניתן לשלב גם תצפית מהר סדום. תוכלו לראות בצד המערבי את נחל פרצים ונחל עמיעז ובצד המזרחי את נחל זרד.

אם אתם שוחרי הרפתקאות מומלץ לטייל גם בנחל פרצים לאור ירח מלא. חונים בחניון לילה של מישור עמיעז מול הכניסה למפעלי ים המלח ומשם צועדים על סימון השבילים האדום. המסלול גם מיועד לג'יפים עד לנקודה בה יכולים לעבור רק הצועדים. בדיוק בנקודה זו ניתן לראות את השכבות הצבעוניות והדקות של צוקי הנחל ולהתפעם מהירח והכוכבים.

לפני הטיול, אל תשכחו לתדלק את הרכב באמצעות אפליקציית תדלוק והצטיידו בחטיפים עליהם מקבלים הנחות דרך האפליקציה.

 

טיול לנחל אוג – מסלול מעגלי

הנחל נמצא בצפון מדבר יהודה – צפון בקעת ים המלח. חונים בחניון קיבוץ אלמוג והולכים מהחנייה על סימון שבילים אדום עד שרואים שילוט. בוחרים לפי השילוט במסלול הטבעתי והולכים לפיו. המסלול עצמו הוא למשפחות מטיבות לכת ואורך כ-4 שעות ולכן יש להצטייד בהרבה מים וחטיפים. לאורך המסלול מטפסים ויורדים באמצעות סולמות ויתדות המקובעים בסלעים באופן בטיחותי ויציב.

 

טיול לנחל ברק סמוך לכביש הערבה – מסלול מעגלי

אם אתם שמים את פעמיכם לאילת עצרו בדרך ליד מושב פארן והחנו את הרכב בחניית מעוק נחל ברק. מהחנייה לכו על השביל המסומן בכחול עד לקצה. שם עברו למסלול המסומן בירוק שיחזיר אתכם לחנייה. זהו מסלול קצר אך הרפתקני המלווה בהליכה בתוך מעוק צר עם סולמות הקבועים בתוך הסלע. משם המשיכו בנסיעה של כ-50 דקות אל שמורת תמנע.

חונים בכניסה לפארק תמנע ומתחילים בחיזיון אור קולי. משם הולכים לכיוון מערת הקשתות וממשיכים דרך הפטרייה הענקית אל עמודי שלמה. סמוך לעמודים נמצא האגם המלאכותי בו ניתן לשכור סירות פדלים ולנוח. אם תלונו באזור הפארק או בדרך חזרה מאילת תוכלו גם לבקר בשמורת החי בר יוטבתה. בטיול המצריך נסיעה ארוכה עצרו בדרך לתדלוק ותוכלו לתדלק באמצעות אפליקציית תדלוק בקלות ולחסוך זמן וכסף.

Back to top button