מבזקיםמשפטי/פלילי

מ"מ מפכ"ל המשטרה: אף אחד אינו חסין ולא עומד מעל לחוק

הלילה (ראשון) התקיימה בבני ברק הלוויה המונית של הרב צבי שינקר ז"ל, מרבני "הפלג הירושלמי" שבה השתתפו מאות חרדים תוך שהם מפרים את צו בריאות העם והאיסור להתקהלות כחלק מהמאבק של מדינת ישראל למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה.

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן אמר בתגובה בעקבות חוסר ההתערבות של המשטרה בכדי למנוע את ההתקהלות האסורה כי "קיום ההלוויה ההמונית בבני ברק הינו אירוע חמור ביותר ומסכן חיים שפוגע בציבור! אני דורש ממשטרת ישראל אכיפה נחושה ושוויונית של הנחיות משרד הבריאות בכל חלקי המדינה, ללא שום חריגים.

לאור המצב, זימנתי להיום דיון דחוף עם פיקוד המשטרה בנושא האכיפה במגזר החרדי. רובו המכריע של הציבור החרדי מבין ומקיים את הנחיות משרד הבריאות ועל המשטרה לעשות כל הנדרש כדי למנוע מחלקים קיצוניים בציבור לסכן את חיי הכלל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: ידיעות מהשטח בטלגרם

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן הגיב לפני זמן קצר לאירוע ואמר כי "במלחמה הזו על בריאות הציבור, אף אחד אינו חסין ולא עומד מעל לחוק והמשטרה לא תהסס לפעול ולאכוף את החוק בנחישות נגד כל מי שיפעל במזיד ובחוסר אחריות בניגוד לתקנות ויסכן בכך את שלום הציבור ובריאותו כפי שפעלנו עד כה."

ניצב כהן הסביר כי "רובו המוחלט של הציבור, כולל במגזר החרדי, הפנים ומיישם בפועל את ההנחיות, והמשטרה פועלת באותם מקרים ומוקדים חריגים בהם אזרחים לא מיישמים את ההנחיות. פעילותם של המפקדים והשוטרים בשטח בתנאים מורכבים ומאתגרים במיוחד מעין אלו, הינם חסרי תקדים במצב חירום זה שנכפה על כולנו. יחד עם זאת גם בעת הפרות וחריגה מההנחיות, אין ולא יהיה תחליף לשיקול דעת מפקדים, והמשטרה נדרשת כל העת לפעול באחריות ולהפחית סיכון לפגיעה משמעותית יותר בשלום הציבור ובבריאותו טרם נקיטת פעילות אכיפה תוך שימוש בכח או אמצעים."

צילום: ידיעות מהשטח בטלגרם

עוד הוסיף מ"מ המפכ"ל כי "מדובר במערכה נגד אויב בלתי נראה, מאמץ האכיפה חשוב ומרכזי אך לא מספיק לכשעצמו. זוהי שעת חירום לאומית ואנו קוראים לציבור בישראל ללא יוצא מן הכלל להישמע להנחיות משרד הבריאות ולקיים את התקנות והנחיות משרד הבריאות במלואן."

המשטרה משקיעה מאמצים חסרי תקדים בהסברה ומניעה במגזר החרדי לצד פעילות אכיפה, באמצעות הפצת מסרים והנחיות בכלי התקשורת במגזר החרדי, וכן באמצעות הרשתות החברתיות וערוצי הניו מדיה המיועדים לציבור החרדי, שימוש במערכות כריזה של ניידות המשטרה, שיחות רבות עם מקבלי ההחלטות במגזר החרדי כולל רבנים ונבחרי ציבור, הידברות קבועה עם מובילי השיח ועוד.

בימים האחרונים פעלה המשטרה לפיזור ואכיפה נגד התקהלויות אסורות בבתי כנסת, בתי עסקים שפעלו ברחוב החרדי בניגוד לחוק, ברחובות, ישובים ושכונות המגזר החרדי, ואפילו בדירות שהוסבו לגני ילדים או למוסדות חינוך מאולתרים. למרות שרוב הציבור נשמע להנחיות, היו גם כאלו שבחרו לפעול בניגוד אליהן, נהגו בחוסר אחריות ובכך פגעו במאמץ הלאומי לבלימת התפשטות הנגיף.

"משטרת ישראל תמשיך לאכוף את החוק והתקנות בשיוויוניות, ללא משוא פנים במגזר החרדי ובכל מקום אחר, וללא כל קשר למוצאו, זהותו או דתו של אדם, הכל במטרה לשמור על שלום הציבור, בטחונו ובריאותו." נמסר מהמשטרה.

צפו: פעילות המשטרה שנערכה הבוקר באזור מאה שערים בירושלים, במהלכה חולקו 10 דו"חות (מרביתן בגין סירוב לפיזור התקהלות אסורה) ונעצר חשוד אחד שניסה לחמוק מרישום דו"ח.

Back to top button