כלכלהמבזקים

ח"כ פורר: זו תכנית התנתקות של הממשלה מהאזרח הקטן

יו"ר וועדת הכספים, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר בתגובה לתכנית הכלכלית כי "התוכנית הכלכלית – יריקה בפרצופים של העסקים הקטנים והבינוניים". לדבריו, "זו אינה תכנית כלכלית אלא תכנית התנתקות של הממשלה מהעסקים הקטנים. הממשלה חייבת להפנים את גודל האירוע ולהפעיל את חוק מס רכוש וקרן הפיצויים ולהזריק מיידית כסף לשוק"

יו"ר ועדת הכספים הזמנית ח"כ עודד פורר אמר לפני זמן קצר (שני) על התוכנית הכלכלית שהוצגה הערב: "התכנית הכלכלית שהציג ראש הממשלה היא יריקה בפרצופם של העסקים הקטנים והבינוניים שיקרסו כתוצאה ממדיניות הממשלה ובסיום המשבר ימצאו את עצמם שבורים, ללא יכולת ביצוע, ובפועל מדובר על מגזר שלם שיקרוס ולא יוכל לחזור לפעילות. קריסת העצמאיות והעצמאים, העסקים הקטנים והבינוניים תפגע אנושות במשק הישראלי ותחזיר את כלכלת ישראל עשרות שנים לאחור."

ח"כ פורר ציין כי "לאחר דיונים מרתוניים בוועדת הכספים עם כל גורמי הממשלה, וכשרואים את התכנית שהוצגה היום, ברור לנו שזו לא תכנית כלכלית אלא תכנית ההתנתקות של הממשלה מהאזרח הקטן, משלם המיסים, העובד והמייצר כאן. אם עסקים קטנים לא יקבלו זריקה של אשראי ומענקים במהלך המשבר, לא יהיה את מי לפצות בסופו, הם פשוט ייחנקו למוות בלי מכונת הנשמה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הוא הדגיש כי "ראש הממשלה ושר האוצר הוציאו היום בפועל צו סגירה לענפים שלמים במשק. ענף המסעדות, האירועים וענפי התיירות השונים ימותו לאיטם וכלכלת ישראל עוד תבכה שנים רבות כשתנסה להקים אותם מחדש. ניכר שהתכנית מנותקת מהשטח, מאופי העבודה של המגזר העסקי ומהצרכים האמיתיים. מדובר בתכנית כותרות ותו לא."

"אנו קוראים לממשלה, לראש הממשלה ושר האוצר להפנים את גודל האירוע, להפעיל את חוק מס רכוש וקרן הפיצויים כך שתיתן פיצוי מיידי לעסקים ולהרחיב את חבילת הפיצוי כך שתיתן פיצוי מיידי ושוטף לעסקים הקטנים והבינוניים במנותק מהליכים בירוקרטיים מתישים שפשוט יחנקו את העסק." אמר ח"כ פורר והוסיף כי "הגיע הזמן להפסיק לייצר מסיבות עיתונאים ולפרסם תכנית מסודרת, רחבה וברורה, שלא תשאיר את המיגזר העיסקי עם הרבה שאלות ומעט תשובות."

תגובה אחת

  1. בעקרון הוא צודק. מספיק לפרנס את הסינים. צריך לתמוך בישראלים במקום לסבסד את הסינים.!!!

Back to top button