צרכנות

כל היתרונות של רצפה הידראולית

מהי רצפה הידראולית? רצפות הידראוליות קיימות מאז האימפריה הרומית בצורה כזו או אחרת. בישראל, רצפות מחוממות הפכו לטרנד פופולרי הן לפרויקטים חדשים והן למגורים חדשים. יחד עם זאת, עדיין יש עקומת למידה בקרב בעל בתים רבים.

איך עובדת רצפה הידראולית? הם היתרונות והחסרונות שלה? איך תדעו אם היא מתאימה לכם? הנה התשובות לשאלות שיעזרו לכם להחליט אם רצפה הידראולית מתאימה לביתכם.

איך עובדת רצפה הידראולית?

מערכות חימום מסורתיות מחממות את האוויר ואת האנשים בחדר. מהי רמת החיום של רצפה הידראולית? ניתן להגדיר את טמפרטורת הרצפה לרמה של 104 מעלות צלזיוס, אבל המשתמשים בדרך כלל מגדירים אותה לטווח נוח יותר של בין 26-28 מעלות ושולטים עליה באמצעות תרמוסטט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סוג זה של חיום מרגיש לעתים קרובות כמו חום השמש, מכיוון שחום קורן מתחמם באמצעות קרינת חום, מה שמאפשר לאנשים להרגיש חום בחדר גם כאשר הטמפרטורה בסביבה קרירה יותר. אפשר לדמות את רמת החום הזו לעמידה באור שמש ישיר לעומת עמידה בצל.

האם רצפה הידראולית יעילה לבית?

האם נכנסתם אי פעם לחדר בבית שהיה קר יותר באופן משמעותי? או שיצאתם מהמקלחת או האמבטיה והרגשתם צינה? ברוב הבתים יש נקודות קרות כאלה בגלל ריצוף האריחים, שהוא מטבעו קר, או גורמים אחרים כמו קירות בטון, ושטחים שאינם מחוממים.

החדרים הנפוצים ביותר לחימום עם רצפה הידראולית הם חדרי אמבטיה, מטבחים, וחדרי שינה שממוקמים בחללים שאינם מחוממים. על מנת להחליט איזו מערכת חימום רצפה מתאימה לפרויקט שלכם, עליכם להכיר תחילה את הסוגים השונים של רצפות הידראוליות.

אם אתם משפצים או בונים בית חדש, זה הזמן להתקין רצפה הידראולית

אם אתם משפצים את חדר האמבטיה או מבקשים להוסיף מקור חום לאזורים קטנים בבית, מערכת רצפה הידראולית מתאימה לכם.

יחד עם זאת, אם אתם בונים בית חדש ומעוניינים שיהיו רצפות מחוממות בכל רחבי הבית, עליכם לקחת בחשבון גם כבלים חשמליים לחימום, שניתנים להתקנה ישירות על קירות בטון או במערכת חימום רצפה הידראולית.

חימום אחיד

היתרון המשמעותי של מערכות חימום רצפות הוא היכולת שלהן לחמם באופן אחיד חדרים ורצפות. מערכות חימום באוויר משתמשות באוורור להפצת אוויר חם ברחבי החדר. מיקום האוורור קובע אילו חלקים בחדר יהיו חמים יותר מאחרים.

מערכות חימום של רצפות הידראוליות, לעומת זאת, מחממות את כל הרצפה, מה שמוביל לחדר מחומם באופן שווה ולטמפרטורת סביבה אחידה סביב גוף האדם. במילים אחרות, אתם תרגישו בנוח יותר ברמת טמפרטורת סביבה נמוכה יותר, מכיוון שלא תחוו פרצי קור.

והכי רעש, בלי זמזומים מטרידים

מערכות חימום רצפות הידראוליות ידועות בפעולות השקטות שלהן. שלא בדומה למערות אוורור אחרות, אין את הזמזום החשמלי של פעולת המכשירים, לכן לא תשמעו כלום בזמן שהרצפות מפיצות את החום בחדרים.

 

Back to top button