אינטרנטמבזקים

כיצד מנצלים אנטישמים וקיצוניים את פלטפורמת Zoom?

בעוד העולם כולו נאבק בקורונה ובהשלכותיה, הליגה נגד השמצה ממשיכה לעקוב בדאגה אחר תופעות של אנטישמיות וגזענות ברחבי הרשת, המרימות ראש בימים אלו וקשורות במשבר העולמי.

כיצד מנצלים קיצוניים את פלטפורמת Zoom ואמצעים טכנולוגיים אחרים, על מנת להפיץ שנאה ואנטישמיות?

מגיפת הקורונה הובילה לכך שיותר ויותר אנשים מבלים זמן בבית ומשתמשים לעבודה וללימודים באמצעים טכנולוגיים, דגש מיוחד הושם על טכנולוגיות מסוימות ויכולתן לאפשר ביתר קלות תכני שנאה והטרדה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ישנם דיווחים על תופעת "Zoombombing", כינוי להפרעות לפגישות בתוכנת Zoom באמצעות הודעות, תמונות או גרפיקה מאיימות, צברו תאוצה ברחבי ארה"ב.

דיווחים הגיעו על תקריות שכאלו בכיתות לימוד באוניברסיטת אריזונה ובאוניברסיטת דרום קליפורניה וכן בסשן לילדים בניו ג'רזי. לפי דיווח של NBC NEWS, במהלך שיעור תורה לפני מספר ימים בזום, מספר אנשים הפריעו לשיעור באמצעות פרסום גרפיקות אנטישמיות ושימוש בשפה אנטישמית.

בקליפורניה, פגישת אונליין של הנהלת בית ספר הופסקה לאחר שמישהו חלק תוכן פורנוגרפי כמו גם דגל נאצי וצלבי קרס.

ישנה דאגה כי קיצוניים עלולים לנצל את הפלטפורמות בהן משתמשים יותר ויותר אנשים על מנת לטרגט קבוצות מסוימות או לקדם את האג'נדה מלאת השנאה שלהם.

כיצד לעודד שימוש בטוח וללא אלימות, גזענות והטרדות במשחקים ברשת בימים אלו?

ילדים רבים וגם מבוגרים מבלים זמן רב יותר במשחקים ברשת בימים אלו. במקביל, סקר של ADL מצא גם כמות משמעותית של דעות קדומות, הטיות והטרדות במרחבי המשחק המקוונים. 74 אחוזים מהמבוגרים דיווחו כי חוו הטרדה במשחקים מרובי-משתתפים ברשת, ו -65 אחוזים דיווחו על הטרדה קשה, הכוללת אפליה מבוססת זהות, איומים פיזיים והטרדות מתמשכות.

יש לומר כי מספרים אלה אינם משקפים את החוויה של אנשים מתחת לגיל 18, שכן הסקר התמקד במבוגרים בגילאי 18-45. אף על פי כן, המרחבים שבהם מבוגרים חווים שנאה והטרדה כוללים לרוב גם אנשים צעירים יותר. לכן, על מבוגרים לחנך את עצמם על מנת לסייע בהדרכת הצעירים כך שיוכלו לנווט טוב יותר את המרחבים החברתיים הדיגיטליים הללו.

קרדיט: חדשות MivzakLive

Back to top button