בריאותמבזקים

ד"ר און: אנחנו נערכים לגל הבא, יש לנו תכנית ואנחנו נתגבר אותה

הוועדה המיוחדת להתמודדות עם נגיף הקורונה מקיימת בשעה זו (חמישי) דיון עם בכירי מערכת הבריאות, מנהלי בתיה חולים ומנכ"לי קופות החולים על השלכות המשבר.

יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח (יש עתיד תל"ם) פתח את דיוני הוועדה ואמר כי "ביום שני נוציא מסמך מסכם למסקנות הוועדה עד כה. הכנתי הצעת חוק שבכוונתי להגיש מטעם הוועדה ותאפשר לחיילים משוחררים להשתמש בחלק מהפיקדון שהופקד עבורם. מדובר על סכום שלא יעלה על 10,000 ש"ח עד סוף השנה". עוד אמר: "לא מובן למה בשעת החירום הזאת המערכת לא משתמשת בכל המאגרים שיש לרשותה, בין אם זה סטודנטים שעוד לא סיימו את ההכשרה, בין אם סטודנטים לסיעוד וכדומה".

צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים, ד"ר ארז און: "היום כל בית חולים כללי בישראל הוא בעל לפחות שתי מחלקות מיועדות לחולי קורונה. אנחנו נערכים לגל הבא, עם עליה במספר המטופלים, בתי החולים הונחו להיערך לכך ששליש ממיטות האשפוז יפונו לטובת חולי הקורונה הקשים. בראייה ארצית מדובר על כ-5,000 מיטות אשפוז, כאשר החולים הקלים שפונו ייקלטו בבתי מלון וסידורים אחרים שיוכנו לצורך כך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ד"ר ארז און. צילום: יגאל לוי, מרכז רפואי פדה-פוריה

לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ שלח, האם יש תאריך יעד למוכנות בתי החולים ואיך מפנים שליש מבתי החולים בלי לפגוע בחולים האחרים, השיב: "אנחנו מכינים את בתי החולים כבר עכשיו. גם בבתי החולים הגריאטריים אנחנו עובדים כבר עכשיו כדי שיוכלו לקלוט את חולי הקורונה. מתכוננים למתאר לפיו רוב מיטות בית החולים יתפסו על ידי חולי קורונה ולכן נערכים לטיפול מהבית בחולים קלים וכן לדחיית טיפול בחלק מהם. אנחנו נערכים על פי נקודת ייחוס מקסימלית, ולכן אנחנו מכינים את עצמנו לאפשרות ששליש מבית החולים ימשיך לעסוק ברפואה רגילה, שליש לטובת חולים לא מונשמים בקורונה, ושליש כן מונשמים עם קורונה. התאמנו את המשמרות כך שיספיקו מבחינת כוח אדם וגם כך שיצמצמו את הסיכון לחשיפה לקורונה עבור חלק מהמשמרות. בנוסף, אנחנו מגייסים סטודנטים לסיעוד ורפואה על מנת שיעבו את כוח האדם".

עוד אמר: "אתמול הייתי בבתי חולים אלו, מוקמות בימים אלו מחלקות מיועדות לחולי קורונה, יש לנו תכנית ואנחנו נתגבר אותה. משרד הבריאות יספק לבתי החולים את הציוד שיצטרכו לטובת העניין".

ח"כ תמר זנדברג (העבודה מרצ): "אנחנו מקבלים עדיין דיווחים על מחסור בציוד הגנה לצוותים הרפואיים. הם עדיין לא מרגישים בטוחים. כמו כן, לגבי הניתוחים האלקטיביים, איך נערכים ליום של אחרי, מבחינת התמודדות עם העומס במערכת הבריאות?"

צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

ד"ר און השיב כי "כרגע ההנחיה לצוותים רפואיים שלא עובדים במחלקות הקורונה, היא להיות עם מסכות פה-אף, המיגון הזה בהחלט מספק ונותן הגנה במקרים אלו, ככל הידוע לי לא קיים מחסור בציוד זה". ביחס לניתוחים האלקטיביים אמר: "אנחנו כרגע דוחים, מי שצריך לעשות החלפת ירך לא יעשה אותה כעת, את הניתוחים הדחופים אנחנו ממשיכים לעשות. בהחלט נצטרך להיערך לעומס של היום של אחרי".

ח"כ מתן כהנא (ימינה): "יש מצב אבסורדי שבו אנשי צוות רפואי נשלחים לבידוד מפסיקים לקבל משכורת על הזמן הזה שבו הם בבית".

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת): "לגבי שלושת בתי החולים בנצרת, איך מזרזים את ההכנה וההיערכות לקראת חולי הקורונה?"

צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

Back to top button