כלכלהמבזקים

מנהל רשות המסים: 105 אלף עצמאים כבר קיבלו זכאות למענק

ועדת הכספים הזמנית בראשות ח"כ עודד פורר, מקיימת כעת (שני) ישיבה בנושא תכנית המענקים לעצמאים – בהשתתפות מנהל רשות המסים, ערן יעקב.

בפתח הישיבה הציג יעקב כי 105 אלף עצמאים כבר קיבלו זכאות למענק בגובה ממוצע של 4,000 ₪. הפוטנציאל הוא ל-300 אלף עצמאים.

מנהל רשות המיסים אמר כי "יהיה מענק או פיצוי משמעותי למרבית בעלי העסקים, שר האוצר יחליט על כך היום או מחר".
 
חברי הוועדה מתחו ביקורת נוקבת על כך שמאות אלפי עצמאים לא זכאים לפיצוי במנגנון הקיים. יו"ר הוועדה הזמנית, ח"כ עודד פורר קרא ליעקב "לעבור לפעול דרך קרן הפיצויים ברשות המיסים, שפועלת על פי חוק מס רכוש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יעקב הודה כי לא כל העצמאים זכאים למענק וציין כי "לחלק גדול מהדברים ניתן את דעתנו בפעימה השנייה, וחלק גדול מהאנשים שלא קיבלו בפעימה הראשונה, יכנסו לפעימה השנייה, שתתאים עצמה, כך שיותר אנשים יוכלו להיות במסגרת הזכאים".

 לשאלות חברי הכנסת, הסביר יעקב כי "לעניין מודל פיצוי כזה או אחר, הדבר נבחן. אני בא מישיבה עם שר האוצר, לגבי מענק או פיצוי שיאפשר למרבית העסקים חמצן זה יהיה. האופן בו זה יינתן לא נקבע, אך האם זה ינתן? – כן. יהיה סוג של מענק או פיצוי לחלק גדול מהעסקים שייתן להם מענה על מה שקרה מאמצע מרץ ועד היום, באיזה אופן ואיך, אני מקווה שהיום או מחר יקבע, שר האוצר צריך לקבל החלטה בעניין הזה".

יו"ר הוועדה הזמנית, ח"כ עודד פורר קרא ליעקב לעבור לפעול דרך קרן הפיצויים ברשות המיסים, שפועלת על פי חוק מס רכוש: "אשקף את דעת כל חברי הוועדה, זה חוצה מפלגות, שיטת הפיצוי המתבצעת כרגע לא באמצעות קרן הפיצויים, לא עובדת בלשון המעטה. בנוסף לזריקה מהירה של כסף ואשראי לעסקים, הפעילות צריכה להיות דרך הקרן, ודרך כך לאפשר לעסקים כן להעסיק את העובדים. מה שקרה בתוכנית המענקים, בתוך התבחינים, שמעט באמת זכאים לפיצוי שגם ככה נמוך, ומאות אלפים נותרו בחוץ. הקרן היא הדרך הנכונה והסדורה ביותר, שתעניק לכולם".

רו"ח ערן יעקב, מנהל רשות המסים. צילום: ליאת מנדל

 

תגובה אחת

  1. אבל עצמאים זעירים שגם ככה בקושי שורדים אתם מחסלים אותם כי לא מגיע להם מענק ארץ אוכלת יושביה אתם גורמים לקריסת עסקים

Back to top button