חדשות הארץמבזקים

בשל איסור כניסת מבקרים לבתי הסוהר, אסירים יסייעו בהכנות לחג

היערכות שב"ס לחג הפסח בתקופת משבר הקורונה היא אתגר מורכב מהרגיל עבור רבני שירות בתי הסוהר. מערך הרבנות של שב"ס אחראי על הכשרת מאות מטבחים ומטבחונים בבתי סוהר ברחבי הארץ, שמירה על כשרות החג לצד חלוקת מצות ושאר סימני החג.

בימים כתיקונם, ההיערכות מתחילה מיד לאחר חג הפורים וכוללת העסקה ותיאום של עשרות אזרחים מכשירנים שיסייעו בהכשרת הכלים והמתקנים וגם זימונם של עשרות אזרחים חרדים ודתיים לערוך את הסדרים לאסירים באגפים השונים.

השנה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ותקנות לשעת חירום, נאסרה כניסתם של מבקרים לבתי הסוהר ומלאכת ההכנה לחג דרשה היערכות תוך חשיבה מחוץ לקופסה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רבני שירות בתי הסוהר הכשירו בסדנאות ייעודיות אסירים שיסייעו למערך הרבנות ולמערך הלוגיסטיקה להכשיר את המטבחים ואת מרכזי המכר (קנטינות). כמו כן, הוכשרו אסירים בסדנאות קטנות ומובנות, לעריכת סדר.

רבני שב"ס הדפיסו וחילקו לכל אסיר הגדה לפסח מטעם רבנות שב"ס לסגל ולאסירים וכל אסיר קיבל ערכה אישית לעריכת סדר כהלכתו. בסך הכל חולקו כ- 2,000 קערות סדר ויחולקו מצות עבודת יד ומצות שמורות.

צילום: דוברות שב"ס

מינהל התמיכה הלוגיסטית של שב"ס שמלווה את כל המבצעים המורכבים בארגון, הוביל גם בהיערכות ייחודית זו לחג הפסח רכישות מזון ואספקה לכבוד לכבוד החג, וסה"כ נרכשו : 27,000 ק"ג מצות רגילות, 1,000 ק"ג מצות שמורות, 2,500 ק"ג מצות מקמח מלא, 4,700 בקבוקי יין לקידוש, 407 בקבוקי יין לחולי סכרת ו-430 ק"ג קמח מצה.

הרבנים מקיימים שיעורי דת עד לחג עצמו ונעזרו ברדיו 'פוקוס', הרדיו של האסירים, על מנת להעביר מסרי חיזוק ואמונה מעודדים לכל האסירים ובדגש לתקופה זו. לקראת החגים אף הוכן סרטון "גחלת של אמונה" המשודר לאסירים בתאיהם בו אנשי מכל הדתות מברכים בשפתם את כלל האסירים לקראת חצי החגים הקרבים.

סגן גונדר, הרב אייל סלמן, סגן הרב הראשי: "השנה שאלת "מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות" לא זקוקה לשינויים אחרים. והיא פורצת מאליה בגלל האופן המשונה בו נערכנו למבצע הכשרת המטבחים ללא כוחות סיוע של מכשירנים אזרחים. והכנת כל סימני ליל הסדר בקערות סדר לאלפים ע"מ לאפשר ולעודד כל סוהר על משמרתו  וכל אסיר בתאו באשר הוא שם לקיים את הסדר כהלכתו. וברוך ה' בכוחות מאוחדים עמדה רבנות שב"ס יחד עם שותפיה לדרך במשימה והוכרז כי יחידות שב"ס על כלל אגפיו ומחלקותיו כשר וערוך ומוכן לפסח התש"פ."

למרות התקופה הקשיים והמורכבות, סגל שירות בתי הסוהר פועל וימשיך לעשות כל שביכולתו על מנת לשמור על בריאותם ושלומם של הסגל והאסירים וליצור אווירת חג שמח לכולם. חג בריא ושמח.

צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס

Back to top button