כלכלהמבזקים

תופעה מרגיזה: מנצלים את משבר הקורונה ומפקיעים מחירים

לאור תלונות רבות של אזרחים על הפקעות מחירי מזון בסיסיים ומפוקחים, ובייחוד על הפקעות מחירי ביצים, יצא משרד הכלכלה לאכיפה אינטנסיבית בחנויות לממכר מזון ברחבי הארץ.

בעלי עסקים שיימצאו מפרים את הדין ומפקיעים מחירים, צפויים להליכים פליליים לקנסות של עד עשרות אלפי שקלים.

כחלק בלתי נפרד מהאכיפה השוטפת של משרד הכלכלה לאורך כל השנה, ובמיוחד בימים אלו של התמודדות לאומית עם נגיף הקורונה, מתבצע פיקוח של מינהל האכיפה על מוצרים אשר מחירם בפיקוח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האכיפה תתבצע בעצימות גבוהה לאורך ימי חג הפסח ובכל התקופה בה אזרחי ישראל מתמודדים עם ההגבלות וההשלכות של נגיף הקורונה.

עד כה, במהלך השבועיים האחרונים, בוצעה ביקורת בעשרות בתי עסק ונמצאו הפקעות מחירים, בעיקר ביחס למחירים של מוצרים בפיקוח (ביצים, חלב, גבינות, לחם, חלה ועוד.

בעלי העסקים שנמצאו מפרים את החוק, נחקרו תחת אזהרה ותגובש כנגדם תשתית ראייתית לנקיטה בהליכים פליליים.

באחת הביקורות שנערכו, התגלה כי בעל עסק לממכר מזון שפועל בראשון לציון הפקיע מהציבור מחירי ביצים, בפער של 5.12 ש"ח המהווים הפרה של כ- 90%, תוך כדי שבעל העסק החליט על דעת עצמו למכור ביצים בודדות ולא בתבנית המקורית. בעל העסק נחקר וזומן להמשך חקירה.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן אמר כי "תופעת ניצול המשבר הבריאותי של חלק מרשתות המזון על ידי הפקעת מחירים היא תופעה מכוערת שמטרתה לנצל את מצוקת הצרכנים בעת הזו. על כן, הנחתי את הגורמים במשרדי לפעול, במטרה למנוע את התופעה על ידי מעקב ובקרה מקרוב שמטרתם לשמור על רמת מחירים הוגנת".

נאוה זקן, מנהלת מינהל אכיפה ומדידה במשרד הכלכלה והתעשייה, מדגישה כי "משרד הכלכלה רואה בחומרה רבה הפרות על חוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, וכל שכן מייחס חומרה מיוחדת להפקעות שנעשות בעת חירום לאומית כאשר תושבי ישראל מתמודדים עם אתגרים כלכליים, בריאותיים וחברתיים. הפקעת מחיר פוגעת בצורה ישירה באזרחים והיא מעשה שלא יעשה בעיקר בימים אלו. מינהל האכיפה ימקד בזמנים אלו מאמצים מיוחדים על מנת להילחם בהפקעות ולהפסיקם. משרד הכלכלה נחוש לשמור על הציבור בכל השנה ובעיקר בימים אלו. בעלי עסקים שיימצאו מפרים את הדין, צפויים לנקיטה בהליכים פליליים לקנסות ועונשים חמורים".

כל אזרח בעל מידע לגבי הפקעות מחיר, יכול להגיש תלונה באמצעות אתר האינטרנט – https://www.gov.il/he/service/prices_expropriation_of_controlled_goods

תגובה אחת

  1. משווקים רגיל המחיר שמקבלים רגיל אין סיבה להעלות ולנצל את המצב!!!!

Back to top button