כלכלהמבזקים

משרד האוצר מקים קרן הלוואות בערבות המדינה לעסקים גדולים

משרד האוצר מקים קרן הלוואות בערבות המדינה לעסקים גדולים בהיקף 6 מיליארד שקל. הקרן תתן מענה לעסקים בעלי מחזור של 200 מיליון שקל ומעלה בענפים שנפגעו ממשבר הקורונה ומציעה הלוואות בגובה 8% ממחזור ההכנסות השנתי ועד 100 מיליון שקל.

ככל שמעמיק משבר הקורונה וזמן ההתמודדות הנדרש עם קשיי התזרים מתארך, עולה הצורך לתת מענה גם לחברות הגדולות במשק, לשפר את יכולת השרידות שלהן וסיכויי התאוששותן בעתיד. לאור זאת הוחלט במשרד האוצר על הקמת קרן הלוואות ייעודית בערבות מדינה בהיקף של 6 מיליארד שקל.

קרן ההלוואות פונה לעסקים בעלי מחזור של 200 מיליון שקל ומעלה, בענפים שנקלעו לקשיי תזרים כתוצאה ממשבר הקורונה. בדרך זו, תאפשר המדינה לתת מענה ייעודי לאוכלוסיית העסקים הגדולים, שמאפייניה וצרכי האשראי שלה שונים מאלה של העסקים המקבלים את הסיוע במסגרת קרן הסיוע הייעודית שהוקמה לעסקים קטנים ובינוניים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הקרן החדשה מציעה סכומי הלוואות גבוהים מאלה הקיימים בקרן הסיוע הייעודית, בה מוגבל סכום ההלוואה ל-20 מיליון שקל ולמחזור הכנסות של עד 400 מיליון שקל. עסקים בעלי מחזור הכנסות שנתי הנע בין 200-400 מיליון שקל יוכלו לבחור לאיזו קרן לפנות בהתאם לצרכיהם. סכום ההלוואה המקסימלי בקרן החדשה יעמוד על 8% ממחזור העסקים של החברה ועד 100 מיליון שקל.

החשב הכללי, רוני חזקיהו: "הקרן הייעודית להעמדת הלוואות בערבות מדינה לעסקים גדולים, יחד עם הקרן הקודמת שהוקמה, תשלים את המענה הכולל לצורך התזרימי של כלל המגזר העסקי שנפגע ממשבר הקורונה".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button