מבזקים

הידבקות בעלי חיים בישראל – וירוס הקורונה

לפי פרסומים נדבקו ברחבי העולם בעלי חיים שונים מקורונה, על ידי הדבקה ממגע עם בני אדם. הנמרה נדיה בת הארבע ושש נמרים ואריות נוספים חלו, ככל הנראה נדבקו על ידי עובד גן החיות. בישראל לא ידוע בינתיים על בעלי חיים שנדבקו בנגיף.

הנמרה בגן החיות בברונקס ניו יורק, נמצאה חיובית לנגיף הקורונה, על פי ההערכה, שש נמרים ואריות נוספים נדבקו בנגיף כפי שפורסם בגרדיאן.

מפעיל אתר אינטרנט ? לחץ כאן לתקנון לאתר אינטרנט ולניסוח מדיניות הפרטיות

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הערכה היא שהנמרים האריות החולים הודבקו על ידי עובד בגן החיות טרם הופיעו אצלו התסמינים ביום 27.3.20 , שכן גן החיות עצמו נסגר למבקרים כבר ביום 16.3.20.

הממצא מעלה שאלות חדשות לגבי העברת הנגיף בבעלי חיים וממשרד החקלאות האמריקני, שאישר את תוצאת הבדיקה של הנמר במעבדה הווטרינרית שלו, אמרו כי לא היו ידועים מקרים של הנגיף בחיות המחמד האמריקאיות או בעלי החיים.

מחוץ לארה"ב היו מספר דיווחים על כלבי מחמד או חתולים שנדבקו לאחר קשר הדוק עם אנשים מדבקים, כולל כלב מהונג קונג שנמצא חיובי לבדיקה בחודש בפברואר, כאשר במרץ רשויות החקלאות בהונג קונג הגיעו למסקנה כי כלבים וחתולים ויתר חיות המחמד אינם יכולים להעביר את הנגיף לבני אדם, אך הם יכולים לקבל תוצאות  חיובית בבדיקת הנשאות, אם הם נחשפים לוירוס על ידי בעליהם.

האיגוד הרפואי הווטרינרי האמריקני והמרכזים הפדרליים לבקרת מחלות ומניעת מחלות המליצו כי מתוך שפע זהירות, אנשים חולים בנגיף הקורונה צריכים להגביל את הקשר עם בעלי החיים – עצות שהקבוצה הווטרינרית חזרה על כך לאחר שנודע להם על תוצאות הבדיקה של הנמר.

בגן החיות בברונקס פיתחו הנמרות נדיה, אחותה אזול, ועוד שני נמרים ושלושה אריות אפריקאים שיעולים יבשים, וחלק מהחתולים הציגו צפצופים ואובדן תיאבון, רק נדיה נבדקה לאור הקשיים בנטילת דגימות מחתול גדול ללא הרדמה מלאה.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי וגישור מאז שנת 2004.

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

נועם קוריס – רשת קו עיתונות

עו"ד נועם קוריס – כותב בערוץ 7 על תביעה ייצוגית

עו”ד נועם קוריס – כותב במקור ראשון

עו"ד נועם קוריס כותב בערוץ 20

עו"ד נועם קוריס – כותב בישראל היום

Back to top button