חדשות הארץמבזקים

"כך ישראל מייבאת קורונה ארצה": נחתו בנתב"ג ולא הועברו לבידוד

הבוקר (שבת) נחתה בנמל התעופה בן גוריון טיסה של חברת התעופה יונייטד איירליינס UA90 שהגיעה מנמל התעופה ניוארק ליברטי בניו ג'רזי. כ-70 ישראלים שהיו על הטיסה נכנסו לישראל דרך טרמינל 3 אך לא הועברו לבידוד במלוניות כפי שהצהיר ראש הממשלה נתניהו שכך יעשה לגבי השבים לארץ מחו"ל.

הנוסעים שנחתו, חלקם היו ללא אמצעי מיגון כלל ולחלקם אף לא נלקחה בדיקת חום. הם התבקשו לשהות בבידוד למשך 14 יום ומילאו טופס הצהרה על כך. נציין כי על פי ההנחיות השבים לארץ מחו"ל היו אמורים להילקח בהסעות למלוניות שבאחריות משרד הביטחון ושם לשהות בבידוד. אך בפועל, לאחר שהנוסעים יצאו מנתב"ג, כל אחד שב לביתו באופן עצמאי, חלק על ידי קרובי משפחה שהוזמנו למקום לאסוף אותם וחלקם באמצעות מוניות.

צילום: חדשות MivzakLive

בכיר ברשות שדות התעופה אמר כי "חוק הכניסה לישראל בנתב"ג, רמון ומעברי הגבול נאכף על ידי רשות האוכלוסין וההגירה ורק על ידם, אם צריך אז בסיוע משטרת ישראל. לרשות שדות התעופה אין סמכות למנוע מאזרח ישראלי או זר לצאת את הארץ או להיכנס אליה וסמכות זו נתונה לשר הפנים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציין הבכיר כי "אם מישהו רוצה למנוע כניסה לישראל בגלל ביטחון, בריאות וכדומה לישראל צריך להביא צו של בית משפט או צו בריאות חתום ולהציג אותו בפני רשות האוכלוסין או שבסמכותו של הממונה של רשות האוכלוסין לחתום על צו גירוש עוד בטרם כניסתו לישראל. בנוסף לשר הפנים סמכות לאסור יציאה כניסה של אדם לישראל (גורמי ממשל מבקשים ממנו לעשות שימוש בסמכותו גם בשגרה)."

הוא הדגיש כי "לגבי ימי הקורונה, רק בעלי תעודת זהות/דרכון ישראלי יכולים לעלות על טיסה מכל מקום שיש בו טיסות סדירות או טיסות חילוץ (יש חריגים דיפלומטים וכדומה). לא יכולים להגיע לישראל מי שאינו אזרח ישראלי או להיות תייר כאן, אפילו לא עובדים זרים שצריכים לחזור למטופלים שלהם (למעט חריגים)."

"על מנת לשלוח מישהו למלון צריך לחתום על צו אישפוז. למיטב ידיעתי על טיסה אחת מאיטליה בלבד נחתם צו המורה על העברת כל הטסים למלון." אמר הבכיר והוסיף כי "לגבי שאר טיסות החילוץ (אלה מגואה, הודו, פרו, רומניה, הונגריה אנגליה, גיאורגייה וכדומה) והטיסות האחרות ובכלל זה טיסות יונייטד מארצות הברית: כולם כולל כולם צריכים להיות בעלי דרכון ישראלי (כולל הטיסה שהגיעה מטורקיה – כולל המזרח ירושלמים)."

"כל טיסות הסגר מיום שלישי 7/4 בערב עד ה 12/4 אושרו על ידי וועדת החריגים (שש טיסות) בראשות שר התחבורה. (טיסות מטען ממשיכות ברצף 15-17 ביום). הנוסעים מקבלים הסבר וטופס לחתימה בכמה שפות – המסביר להם את התהליך ואת זה שהם מחוייבים בבידוד. הנוחתים מתודרכים על ידי פקע"ר ומשרד הבריאות, אנשי מד"א בודקים להם חום וכולם חותמים על הצהרה לכך שיש להם מקום לבידוד. (באחריות הגופים הרשומים מעלה כאן). הנוחתים הולכים איש לדרכו/ביתו או למלון כי אין שום צו המורה אחרת." הסביר הגורם הבכיר ברשות שדות התעופה.

צילום: חדשות MivzakLive

דובר צה"ל לשעבר תא"ל (מיל') אבי בניהו התייחס למחדל היום בנתב"ג של השבים בטיסות מחו"ל ואמר כי "זה בדיוק מה שקורה כשאין כאן מנהל אחד לארוע לאומי מטריד שנותן הנחיות ומוודא שהן מתבצעות. יש כאן עירוב של משרד התחבורה (נתב״ג), משרד הפנים ( אישורי כניסה) משרד הבריאות ( בדיקות ובידוד) משרד הביטחון ( מלוניות) וכמובן משרד רוהמ ומלל. וכך ישראל מייבאת קורונה ארצה. וזו שערוריה!!"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה היום (שבת) לעצור את הטיסות הנוחתות בישראל, עד להשגת הסדרה משפטית שתאפשר לפיקוד העורף לקחת את הנוחתים בארץ מיד עם ירידתם מהמטוס למלוניות. מטוסים שכבר המריאו לישראל יורשו לנחות, אך מעבר לכך ייעצרו כל טיסות הנוסעים לישראל.

צילום: חדשות MivzakLive

2 תגובות

  1. לא. מישהו עריץ פועל מאחורי הקלעים כדי להשתלט עלינו. הרי סמוטריץ הוא המינוי שלו. ואם יאמר לו לא לדווח על נחיתות הוא לא ידווח לזרוע כמה שיותר בלאגן

Back to top button