חדשות הארץמבזקים

תנועת אומ"ץ קוראת לקיצוץ משכרם של רוה"מ, שרים וחברי כנסת

הבוקר (שני) פנו יו"ר תנועת אומ"ץ, פליצ'ה פלד ועו"ד עמית עוז, חבר הצוות המשפטי באומ"ץ, לנבחרי הציבור החל בראש הממשלה, השרים, סגני השרים וחברי הכנסת, בבקשה לוותר על חלק משכרם כחברי כנסת על מנת לשמש דוגמא ולעמוד כנבחרים לימין המוני המובטלים, היוצאים לחל"ת והמפוטרים בפועל במשק, בשל מגפת הקורונה.

בפנייתם כותבים השניים: "מדינת ישראל עומדת בפני משבר כלכלי ניכר שתחילתו עם השבתת המשק, שגרמה לגל פיטורים שכמותו לא ידעה המדינה מזה 72 שנותיה".

עוד הם מוסיפים כי "אזרחי המדינה, רובם קשיי יום, איבדו את פרנסתם ביום אחד לצמיתות. אחרים הוצאו לחופשה ללא תשלום שמשמעותה פיטורים בפועל, לפחות עד שיתבהר המצב במשק. כמו כן מספר מבקשי דמי אבטלה מהביטוח הלאומי שובר שיאים, וכבר עתה חוה"מ פסח מספרם עובר את מיליון המפוטרים ולצערנו עוד היד נטויה. בשעת משבר זאת הציבור מצפה מנבחריו לשנס מותניים ולשאת בנטל כאות הזדהות עם עם ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בכירי תנועת אומ"ץ קוראים לח"כים לשרים ולראש הממשלה לקצץ משכרם בעשרה אחוזים לטובת הציבור והאינטרס הציבורי. לדעתה של אומ"ץ זהו קיצוץ מידתי, מאוזן שמקורו גם ביהדות ("מעשר"). ויתור זה לא אמור להפריע לחברי הכנסת בהמשך שגרת יומם ובניהול חייהם ובכל מקרה מוצדק מאין כמוהו ונכון בעת הזאת.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

5 תגובות

  1. לדעתי הבקשה שלכם צנועה מאוד. הם צריכים לוותר באופן מלא על שכרם בעת הזאת. אלה לא אנשים שלא יצליחו לסגור את החודש אם יוותרו על משכורת מלאה אחת. בכלל אני חושב שצריך להפוך את הכנסת למשהו התנדבותי ללא שכר כלל, ככה נדע באמת שחברי הכנסת והשרים שלנו פועלים בלב שלם למען העם והמדינה.

  2. הפנייה אמנם באה בזמן אבל נבחרי העם חוצפנים לא מעניין אותם מה קורה לנו, מעניין אותם מה קורה עם העלאת השכר הבאה שלהם.
    הפכנו להיות לא רק מדינה ככל המדינות אלא מדינה שנבחריה גרועים מנבחרי כל המדינות.

  3. אנשי תנועץ אומץ היקרים אני קורא עליכם רבות בתקופה האחרונה מעשיכם ופועלכים אות ומופת לדוגמא ציבורית תמשיכו בפעילותכם הברוכה

Back to top button