מבזקיםפוליטי / מדיני

המו"מ בין נתניהו לגנץ נמשך, לפיד: "ממשלה מנופחת ומבישה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, ביחד עם צוותי המו"מ נפגשו הבוקר (שלישי) להמשך המשא ומתן במטרה להקים ממשלת חירום לאומית.

אתמול בשעה 00:00 פקע תוקף המנדט שקיבל גנץ מהנשיא להרכבת הממשלה, אך בשל התקדמות במגעים בין הליכוד לכחול לבן הוגשה בקשה לנשיא ריבלין להאריך את המנדט. הנשיא קיבל את הבקשה בשל הדיווח מפי הצדדים על התקדמות משמעותית ואישר את הארכת המנדט עד הלילה בחצות.

גנץ אמר אמש בהצהרה שנשא כי "אחרי הבחירות האחרונות נוצרה מציאות חירום חדשה. עמדתי בפני שתי אופציות – לגרור את ישראל לבחירות רביעיות או לפעול להקמת ממשלת חירום לאומית. בחרתי לצעוד בנתיב להקמת ממשלה, ולקחתי גם סיכונים אישיים ופוליטיים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף גנץ כי "מצב החירום אילץ את כולנו לחשב מסלול מחדש. נתניהו הבין שאין לו יכולת למשול לבד והוא זקוק לסיוע שלי בהתמודדות ובניהול המשבר. מצב החירום אילץ גם אותי להתפשר על הכוונה שלא לשבת עמו בממשלה אחת."

צילום: אלעד מלכה

בסיום הצהרתו קרא גנץ לנתניהו להגיע איתו להסכמות ולהקים עמו ממשלת חירום לאומית, "נתניהו, זהו רגע האמת שלנו. זה או ממשלת חירום לאומית או חלילה בחירות רביעיות יקרות ומיותרות בשעת משבר. ההיסטוריה לא תסלח – למי מאיתנו שיברח."

שותפו לשעבר למפלגת כחול לבן של בני גנץ, ח"כ יאיר לפיד הגיב לדבריו של גנץ ואמר כי "ממשלת חירום אינה ממשלה מנופחת בזבזנית ומבישה של 34 שרים. לאנשים אין מה לאכול והם מחלקים לעצמם כיסאות ומשרדים. מי שמדבר על תחושת חירום לא יכול להשאיר את ליצמן במשרד הבריאות, לוותר על משרד האוצר ולהיכנע כניעה ללא תנאי לראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים שמנסה לפרק את הדמוקרטיה הישראלית."

ארכיון. צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

Back to top button