בריאותמבזקים

מנכ"ל משרד הבריאות: ככל שחולף הזמן מצטבר ידע קליני חיוני

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב קיים בצהרים שיחת עדכון ותדרוך עם יו"ר אגוד הרפואה הפנימית וראשי הרפואה הפנימית.
 
היום (שלישי) בצהרים קיים מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שיחת עדכון ותדרוך עם נציגות בכירה מקרב הרפואה הפנימית כדי להתעדכן במידע מהשטח, מהמחלקות ולתאם ערוצי תקשורת ישירים עם הרופאים המטפלים בחולי הקורונה.
 
בשיחה השתתפו מצד המחלקות, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית: פרופ' אבישי אליס, ומנהלי חטיבות פנימיות מבתי החולים ומחלקות: פרופ' אריה בן יהודה – מהדסה, פרופ' אהוד גרוסמן – משיבא, פרופ'  זאהר עזאם -מרמב"ם, פרופ' ג'יזל גודארט – מוולפסון, פרופ' מיכה רפפורט – משמיר – אסף הרופא וד"ר נמרוד מימון – מסורוקה.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר כי "המשרד מכיר בתפקיד המרכזי של צוותי המחלקות הפנימיות  בניהול המערכה בבתי החולים עם מגיפת הקורונה. ברור לנו כי איכות מערך הרפואה הפנימית, ניסיונה ויכולתה לתת טיפול מוגבר לחולים היא ערך חשוב בימים אלו".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב
 
בר סימן טוב הוסיף כי "בשונה מארה"ב וממדינות אירופה, ברור במשרד, כי כושר הספיגה של המערכת תלוי בחוזק מערך הרפואה הפנימית, וביכולתו לתפקד תחת לחצים, לרבות בתרחישי קיצון, של גידול חד במספר החולים הקשים המונשמים. ההירתמות המלאה של הרופאים והצוותים הפנימיים למאבק במחלה יוצאת דופן ומעוררת הערכה רבה".
 
הרופאים הפנימאים דיווחו כי בכלל בתי החולים, הצוותים העיקריים, שמטפלים בפועל בחולי הקורונה, הם צוותי המחלקות הפנימיות. הם קשורים ברשת פנימית של תעבורת מידע, ומשתפים מידי יום בניסיון הקליני המצטבר, לטובת שיפור הטיפול הרפואי בחולים. ככל שחולף הזמן, מצטבר ידע קליני חיוני ומתגבשים פרוטוקולים רפואיים משותפים.
 
הפנימאים ביקשו כי התגבור והחיזוק בתקני כוח אדם, הניתנים להם בימים אלו, יעמדו לרשותם גם בעתיד, בימי שגרה, לטובת איכות הרפואה במחלקות לחולים הרגילים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המנכ"ל גם חידד כי התחזית היא שנגיף הקורונה ילווה את מערכת הבריאות בחודשים הקרובים לפחות ועל פי התכנון, לא יחול שינוי בהיערכות, אלא התפקיד יוטל גם הלאה על מערך הרפואה הפנימית, שיחוזק בעיקר דרך יישום המלצות דו"ח טור כספא, לשיפור הרפואה הפנימית בישראל.
 

תגובה אחת

  1. מה המסר כאן בכתבה ?
    שאנחנו מצדיעים למחלקות הפנימיות ?
    שלא נצא מהסגר בקרוב ?
    שסימן טוב מנהל את האירוע ?
    שכל יום יודעים יותר מהיום הקודם ?

Back to top button