מבזקיםפוליטי / מדיני

ההצעה של יאיר לפיד שתשאיר את נתניהו בכס ראש הממשלה

יו'ר יש עתיד – תל"ם מציג בנאום במליאת הכנסת את המתווה שימנע מישראל בחירות נוספות: "לאור אירועי היממה האחרונה, החודש המביש האחרון, השנה האחרונה. אני רוצה לשים הצעה מול הבית הזה" אמר לפיד.

"מספיק עם הפוליטיקה. בנסיבות האלה, הקמת ממשלת שחיתות מנופחת היא אסון לאומי. הרעיון שאנחנו נגרר לבחירות רביעיות, הוא מחריד. זה ניתוק גמור מהמציאות. לפיכך אני חוזר להצעה שכבר העליתי. הצעה פשוטה, נקיה. ללכת לשישה חודשי הקפאה. הבית הזה יצביע על הוראת שעה לתיקון סעיף 10 לחוק יסוד הממשלה ונלך להקפאת מצב. זה נבדק משפטית, הצעת החוק הוגשה מוקדם יותר היום. המדינה צריכה יציבות. חייבים למנוע בחירות רביעיות." הדגיש לפיד.

ח"כ יאיר לפיד. צילום: אתר הכנסת

לדבריו, "נלך לשישה חודשים של הקפאת המצב הפוליטי. בעוד שישה חודשים נחזור בדיוק למצב הנוכחי. בששת החודשים האלה, במקום להתעסק בפוליטיקה, נלך להציל את הכלכלה ואת מערכת הבריאות ואת חייהם של אנשים. לאנשים אין מה לאכול. עסקים מתמוטטים. בבתי החולים אנשים מתים. אנחנו צריכים לפתור את משבר הבדיקות, להתחיל לטפל – כי עוד לא התחילו לטפל – במשבר הכלכלי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בששת החודשים האלה. ממשלת המעבר תמשיך." מציע לפיד ומוסיף, "זו ממשלה רעה בעיני, אבל היא לא תוכל לעשות מה שהיא רוצה. מפני שהפעם אנחנו ננהל את הכנסת. יהיה לכנסת שיניים ויהיה לה רוב. נניח את החוקים למניעת השחיתות. נוודא שהממשלה לא מנצלת את הקורונה בשביל פוליטיקה. הממשלה והכנסת יעבירו יחד תקציב."

לסיכום אמר לפיד כי "הקפאה זה לא מצב אידיאלי. זה לא מה שרצינו. אבל זה יותר טוב מזחילה לממשלת שחיתות. זה בטח יותר טוב מבחירות רביעיות. אזרחי ישראל במצוקה. הם צריכים לדעת שהפוליטיקאים לא עסוקים בעצמם, אלא בהם."

4 תגובות

  1. יהיר אתה חושב שמישהו עוד בעם מאמין לך ? עשית הכל אבל הכול לפלג את העם להשתלח בחרדים ובציונות הדתית והעדפת ללכת עם טיבי ושונאי ישראל מבל״ד . תפסיק לאיים ותשחרר את גנץ מהעבותות ,,

Back to top button