צרכנות

ייפוי כוח מתמשך – דגשים לבחירת מיופה הכוח

כאשר אנו עורכים ייפוי כח מתמשך, אנו מפקידים בידיו של מיופה הכוח את ניהול חיינו וסומכים עליו שידאג לטובתנו. לכן, הבחירה במיופה הכוח חייבת להיות מרצון חופשי ומשיקולים ענייניים בלבד. במאמר זה נסביר מהו ייפוי כוח מתמשך, נצביע על מספר דגשים לבחירה נכונה של מיופה הכוח ולבסוף, את חשיבותו של עורך הדין בפרוצדורה זו.

הקדמה

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי באמצעותו נוכל למנות אדם אחד, או מספר אנשים, אשר יפעלו בשמנו ולטובתנו, כאשר לא נהיה עוד בעלי כשירות משפטית. הליך זה נועד להוות חלופה למינוי אפוטרופוס המתקיים בבית המשפט ובמסגרתו השופט הדן בבקשת המינוי הוא זה שמחליט מי ידאג לרווחתנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ייפוי כוח מתמשך יכול להעניק סמכות מקיפה למיופה הכח לטפל בכל היבטי החיים, או להיות ספציפי מאוד. כך למשל, ניתן לערוך ייפוי כוח מתמשך לנושאים אישיים בלבד או לענייני רכוש. עוד חשוב לציין, כי נתונה לממנה, כל עוד הוא צלול בדעתו, הזכות לבטל את ייפוי הכח אם שינה את דעתו. כמו כן, יוכל הוא למנות מיופה כח אחר או נוסף, לשנות את היקף הסמכויות שלו, להוסיף הנחיות למיופה הכח לביצוע סמכויותיו ועוד.

עריכת ייפוי כוח מתמשך הוא צעד חשוב שיכול להבטיח לכם שקט נפשי, אך על מנת שעתידיכם יהיה אכן בידיים הנכונות, בחירת מיופה הכח חייבת להיעשות בחוכמה ובזהירות, על מנת לוודא כי אתם מפקידים את טובתכם בידי האדם המתאים – למידע נוסף על ייפוי כוח מתמשך.

דגשים לבחירת מיופה הכוח

אין ספק כי מדובר בהחלטה לא פשוטה, להלן כמה דגשים אשר יסייעו לכם בבחירת מיופה הכוח המתאים:

  1. יחסי אמון: יש לבחור במי שאתם רוכשים לו כבוד ואמון רב ובטוחים כי בבוא היום הוא ימלא את תפקידו במסירות, בתום לב ועל פי ההנחיות שקבעתם עבורו בייפוי הכח.
  2.  שיקולים ענייניים: מינוי מייפה כוח היא החלטה משמעותית מאוד אשר תשפיע באופן דרמטי על עתידכם ולכן, יש לבחור באדם המתאים לכך בכל פרמטר ולא על מנת לרצות מישהו, או להימנע מפגיעה ברגשותיו.
  3. כישורים וזמינות: שאלו את עצמכם האם האדם שאתם שוקלים למנות כמיופה כוח מתנהל באופן אחראי בחייו, האם הוא יהיה מסוגל לקבל החלטות טובות בעניינכם וכן האם אורח ושגרת חייו מאפשרים לו להיות זמין למילוי התפקיד בבוא העת.
  4. הסכמת מיופה הכוח: יש לוודא כמובן כי מיופה הכוח מסכים למלא תפקיד זה, וכי הסכמתו היא כנה וחופשית ואינה מתוך חוסר נוחות, תחושת מחויבות או רצון שלא לפגוע בכם.

 

פנייה לעורך דין המוסמך לערוך ייפוי כוח מתמשך

לאור ההשלכות המהותיות של ייפוי כוח מתמשך על עתידו של מייפה הכח, נקבע בחוק כי עריכת ייפוי כח מתמשך תיעשה באמצעות עורך דין בלבד, אשר עבר הכשרה ייעודית בתחום זה מטעם האפוטרופוס הכללי.

נציין, כי ניתן כאמור לערוך ייפוי כוח מתמשך במספר תחומים, הן לעניינים אישיים, הן לעניינים רפואיים והן לענייני רכוש. יחד עם זאת, כאשר מעוניינים לערוך ייפוי כוח בעניינים רפואיים בלבד, נדרש עורך ייפוי הכוח לעשות זאת באמצעות ייפוי כוח רפואי ובחלק מהמקרים לחתום בפני בעלי מקצוע כגון רופא או פסיכולוג, אולם בכל מקרה, נכון יהיה לקבל ייעוץ משפטי מקצועי טרם נוקטים בצעד זה. זאת על מנת להכיר את מלוא ההשלכות, האפשרויות המשפטיות וביצוע פעולות נוספות משלימות לעריכת ייפוי כח מתמשך, ביניהן, מינוי תומך החלטות ועריכת צוואה.

מאמר זה נכתב על-ידי עו"ד אהוד פאי, המוסמך לערוך מטעם האפוטרופוס הכללי ייפוי כוח מתמשך.

טלפון משרד: 077-6596951, דוא"ל: [email protected], אתר: https://www.felaw.co.il

מאמר זה מהווה תוכן פרסומי, ואין בו בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.

 

Back to top button