לבנוןמבזקיםצבא וביטחון

חשד לפעולת אזהרה של חיזבאללה, 3 פגיעות אותרו בגדר הגבול

אתמול (שישי) בשעות הערב התקבלו התראות גדר בגבול לבנון, בעקבות חשד לחדירה באזור מטולה. כוחות גדולים הוקפצו למקום ובסריקות שביצעו לוחמי צה"ל לאורך גדר הגבול נמצאו שלוש נקודות בגדר שנפגעו.

במקביל לסריקות לאורך הגדר כוחות צה"ל ירו במרחב מספר פצצות תאורה על מנת לוודא כי אין חשודים הנמצאים בשטח ולאחר הסריקות נשלל החשד לחדירה לשטח ישראל.

צוות מיחידת "קומץ" האחראית על תקינות הגדר, ביצע את תיקון הגדר בנקודות שנפרצו והוכרזה חזרה לשגרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בצה"ל פתחו בבדיקת הנסיבות של המקרה והדגישו כי "הפגיעה בגדר הנה אירוע חמור ביותר. צה״ל רואה בממשלת לבנון כאחראית לנעשה משטחה."

בצה"ל מעריכים כי האירוע קשור באיזשהו אופן לאירוע שדווח בכלי התקשורת בלבנון ובסוריה המייחס לישראל תקיפת רכב של פעילי חיזבאללה על ידי מל"ט צה"לי ביום רביעי האחרון. היום, בתזמון מקרי הופץ ברשתות החברתיות סרטון המציג לכאורה את התקיפה של אותו רכב בג'דידה יעבוס בגבול לבנון-סוריה.

ייתכן שחיזבאללה ביצע את הפעולה כ"מענה" על אותו אירוע, כדי להפגין יכולות. עלי שועייב, כתב רשת אל-מנאר של חיזבאללה צייץ בתגובה לאירוע בעמוד הטוויטר שלו: "כל הטכנולוגיה שיש לישראל והלילה ספגה 3 חורים בגדר".

כזכור לא היו נפגעים מצד כוחות חיזבאללה וייתכן שהפעולה המיוחסת לישראל נועדה להזהיר את הצד השני ולסמן לחיזבאללה כי ישראל עוקבת מקרוב אחר הנעשה.

כפי שגם ניתן לראות בתיעוד, אנשי חיזבאללה בורחים מהרכב ככל הנראה (כפי שדווח ביום האירוע) לאחר שטיל אזהרה פוגע בסמוך אליו, לאחר מכן הם חוזרים אליו להוציא מתוכו ציוד וזמן קצר אחרי זה משוגר כנראה טיל נוסף שפוגע ישירות ברכב עצמו ועולה באש.

תגובה אחת

  1. שוב בזיון מבית היוצר של הצבא העלוב יחד עם החטאת הטיל בסוריה שנתן אפשרות להמלט יחד עם הציוד.
    וזו התוצאה של מי שעתידים מחר לכתוב מכתבים ולחתום "מפקדים למען בטחון ישראל"
    צבא עלוב ששכח איך יורים, חיילים שחושבים שהפלסטיק האדום זה חלק מהנשק.

Back to top button