חדשות הארץמבזקים

לפיד במחאת הדגלים השחורים: לעולם לא נכנע. אנחנו פה ונלחם

יו"ר יש עתיד – תל"ם, יאיר לפיד נאם הערב (ראשון) בהפגנת המחאה בכיכר רבין בתל אביב. לפיד אמר כי "בשחיתות לא נלחמים מבפנים. אם אתה בפנים, אתה חלק ממנה. אנחנו פה כדי להגיד שלעולם לא נכנע. יותר מדי אנשים טובים כבר נכנעו. מספרים לעצמם סיפורים. אומרים: "אנחנו נלחם מבפנים". לא תלחמו מבפנים. בשחיתות לא נלחמים מבפנים. אם אתה בפנים, אתה חלק ממנה."

צילום: אלעד גוטמן

לפיד ציין כי "ככה דמוקרטיות מתות במאה ה-21. הן לא נמחקות כשטנקים עולים על הפרלמנט. הן מתות מבפנים כי אנשים טובים שתקו ואנשים חלשים נכנעו. מבחוץ הכל נראה בדיוק אותו דבר. הפרלמנטים עומדים על אותה גבעה, תזמורת המשטרה מנגנת את אותו המנון, השליט לא התחלף. הוא נראה אותו דבר, הוא נשמע אותו דבר, אבל זו כבר לא דמוקרטיה."

צילום: אורן חיון

לפיד חיבר בין שני המאבקים הכי חשובים שיש היום בישראל ואמר כי "הלחם והדמוקרטיה הולכים יחד. זה אותו מאבק. השתתפתי היום בבוקר בהפגנת העצמאים מול הכנסת. אלו לא שתי כיכרות. אלו לא שני נאומים. אלו לא שני עמים. זה מאבק אחד, של עם אחד. מאבק נגד פוליטיקאים שאכפת להם רק מעצמם. כשלא אכפת לך מהדמוקרטיה, גם לא אכפת לך להקים ממשלה בזבזנית ומנופחת של 34 שרים – לאנשים אין מה לאכול. בגרמניה יש 16 שרים. בארצות הברית יש 15. הולנד, סלובקיה, צ'כיה, אוסטריה, 15 שרים. אנחנו פה. אנחנו נלחם. אנחנו נשמור על זכות הצעקה. ערכים ועקרונות לא מיועדים לימים קלים ולא להחלטות קלות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד התייחס גם למו"מ להקמת ממשלת נתניהו ואמר כי "הממשלה שמוקמת בימים אלה היא לא ממשלת חירום ולא ממשלת אחדות. היא ממשלת נתניהו החמישית. במשא ומתן הם לא דיברו על הקורונה. לא דיברו על הכלכלה. הם דיברו על עצמם. על הג'ובים שלהם. אלה שפירקו את כחול לבן ורימו אותנו, הולכים לשבת תחת נאשם במירמה. אלה שהפרו את אמוננו, הולכים לשבת תחת נאשם בהפרת אמונים. אלה ששיחדו אותם בכסאות ותיקים, הולכים לשבת תחת נאשם בשוחד."

צילום: אלעד גוטמן

לדבריו, "ביבי הפך את המילה דמוקרטיה למילה של שמאלנים. כל הערכים הכי בסיסיים שלנו, נשחקים ונחבטים על בסיס יומי: דמוקרטיה, שלטון החוק, תקשורת חופשית, זכויות אדם, טוהר המידות. אלה לא ערכים של שמאלנים. הם הבסיס של המדינה הזו. אלה הערכים שעליהם גדלתי. שעליהם חינכתי את הילדים שלי. מיום שהקמתי את יש עתיד, אלו קווי היסוד שלה: דמוקרטיה, שלטון החוק, תקשורת חופשית, זכויות אדם, טוהר המידות. זה הבסיס. בלי זה אין כלום."

צילום: אלעד גוטמן

לפיד פנה גם אל חברי הכנסת של "בלוק הימין" והקריא פסוק מספר תהילים: "אני מסתכל על החברים שלי בימין. ממתי הימין נגד חוק וסדר? ממתי הימין נגד שלטון החוק? אני מסתכל על המפלגות הדתיות. איך הם הגיעו לשפל הזה? מה קרה לציווי היהודי על נקיון כפיים? מִי-יַעֲלֶה בְהַר-יְהוָה; וּמִי-יָקוּם, בִּמְקוֹם קָדְשׁוֹ./ נְקִי כַפַּיִם, וּבַר-לֵבָב: אֲשֶׁר לֹא-נָשָׂא לַשָּׁוְא נַפְשִׁי;/ וְלֹא נִשְׁבַּע לְמִרְמָה. (תהילים כ"ד)."

3 תגובות

  1. לפיד מי אתה כל הזמן מחרחר אתה ובוגי .ביבי נתניהו מחפש איחוד העם וטוב שיש לנו שרים בכנסת. בשביל (חברים כמוכם וכמו. הרשימה המשותפת.
    ישראל חזקה בעז"ה

  2. המדינה הפכה לארגון פשע וכל שומרי החוק נותנים חסינות לשחיתות כמו בהרצליה מזוודות וספות ומקררים עולים ויורדים לתושבים ובתוכם מוסתרים
    כסף להלבנה אין יום ואין לילה ובניהם חרדים אנשי פשע ויפה נפש זה הזוי אבל קיים כבר שש שנים קוראים לזה החיים הטובים בורסה ואיחוד משפחות

Back to top button