חדשות הארץמבזקים

לא התקיים הטקס לזכרו של מורן כהן ז"ל, אך שיחי המורן נשתלו

השנה לראשונה, בשל מצב החירום לא התקיים הטקס ויום ההתנדבות השנתי, לזכרו של מורן כהן. הוריו של מורן ביקשו לקיים את נטיעת 100 שיחי מורן החורש, בשטח המרכז הרפואי פדה-פוריה .

השנה לראשונה, לא התקיים הטקס ויום ההתנדבות לזכרו של מורן כהן, במרכז הרפואי פדה-פוריה. סמ"ר מורן כהן ז"ל, נהרג בעת ששירת כלוחם וחובש קרבי בסיירת הצנחנים, במהלך מלחמת לבנון השנייה. שנה לאחר המלחמה, יזמה דגנית ארזי, המחנכת של מורן בבית הספר "מול גלעד", בשיתוף עם הוריו ועם הנהלת המרכז הרפואי, פעילות התנדבותית של התלמידים במסגרת שנת המצוות. במסגרת היום המיוחד אשר מצוין במרכז הרפואי מזה שלוש עשרה שנים, מגיעים תלמידי בר\בת מצווה מביה"ס "מול גלעד", מקיבוץ אשדות יעקב איחוד, בני משפחת כהן וחברים של המשפחה, ההנהלה ועובדי המרכז הרפואי, לטקס לזכרו של מורן. לאחר הטקס יוצאים התלמידים לנטוע 100 שתילי מורן בשטח המרכז הרפואי. כאמור, השנה בשל מצב החירום בגין המאבק במגיפת הקורונה, בוטל הטקס ויום ההתנדבות.

צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

ניצה ושמוליק כהן, הוריו של מורן ז"ל ביקשו לקיים את נטיעת 100 שתילי מורן בשטח המרכז הרפואי, כמדי שנה. "ארבע עשרה שנים עברו מהיום בו נהרג מורן בננו במלחמת לבנון השנייה. מאז, בכל שנה בין ט"ו בשבט לפורים, מתקיימת פעילות בשיתוף עם המרכז הרפואי, במסגרת שנת המצוות של תלמידי בית הספר מול גלעד. יום הפעילות שנושא את השם "התנדבות למען הזולת ברוחו של מורן" כולל טקס מרגש, אחריו יוצאים הילדים לשתילת 100 שיחי מורן החורש באזורים שונים של בית החולים. השנה זו פעם ראשונה שלא ניתן היה לקיים את יום הפעילות עקב התפרצות מגיפת הקורונה. החלטנו לשמור על רצף הנטיעות של שיחי המורן. צוות הגינון של ביה"ח לקח על עצמו את הביצוע. התרגשנו עד דמעות לראות את ההנהלה של המרכז הרפואי נוטלת חלק פעיל בשתילת המורנים יחד עם עובדי הגינון. אנחנו מלאי הערכה ומודים לבית הספר מול גלעד לצוות ולהנהלת המרכז הרפואי אשר שומרים על המסורת שמשמשת הנצחה ראויה למורן".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

ד"ר הגר מזרחי, מנהלת המרכז הרפואי (בפועל) אמרה, "בצער גדול נאלצנו לבטל את הטקס ויום ההתנדבות שנטועים עמוק במסורת ובזיכרון של כולנו כאן במרכז הרפואי… בזכות המפעל המדהים להנצחתו של מורן, הוספנו מאה שתילים צעירים שמצטרפים למאות שיחי המורן הנטועים ברחבי המרכז הרפואי. שיחי המורן הפורחים כעת מעטרים במסר של אופיטמיות ומסייעים בהחלמת המטופלים. כולנו תקווה שבשנה הבאה נוכל לחזור ולקיים את היום הזה שמחבר אותנו למורן ולאישיותו המיוחדת ומסייע לנו להעריך את קדושת החיים, את המהות ותכלית העשייה שלנו."

צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

Back to top button