כלכלהמבזקים

יו"ר ההסתדרות ונשיא להב: מהדקים שיתוף פעולה לתמיכה בעצמאים

על רקע הנזק הכלכלי המצטבר שממשיך להכניע את ציבור העצמאים, יו"ר ההסתדרות נרתם לסייע ומאחד חזית עם להב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל).

לפני זמן קצר (שני) הסתיימה פגישתם של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, עם נשיא להב, עו"ד רועי כהן. השניים נועדו כדי לבחון דרכים משותפות, שבהן ניתן לסייע לציבור העצמאים והפרילנסרים בארץ.

ברקע למחאה המתרחבת של העצמאים ובעלי העסקים, גובר הצורך בסולידריות ובצעדים דרמטיים להצלת מאות אלפי אזרחים שנותרו ללא מענה הולם מצד המדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר ההסתדרות ונשיא להב מתחו ביקורת חריפה על תוכניות החילוץ שהעמידה המדינה למשק וציינו כי: "לאחר חמישים יום שהוקדשו להבטחות ולתוכניות סרק, הגיעה העת לעשות את הצעד המתחייב. יש להפעיל את הקרנות שהועמדו לטובת המשבר ולתת פיצוי בגין ירידה במחזור ובהיקף הפעילות העסקית. זה נחוץ כדי לתת אוויר לעצמאים ולהבטיח שהם יוכלו לשרוד".

בר-דוד וכהן יצאו בקריאה משותפת לממשלה להבטחת תשלום מיידי של דמי אבטלה לעצמאים, על פי אותם כללים שמעגנים את הזכות לשכירים. "כל עוד העסקים סגורים על פי הוראת המדינה, והעובדים זכאים לקבלת דמי אבטלה בתקופת החל"ת, צריך לדאוג גם לבעלי העסקים".

הצדדים סיכמו על הידוק שיתוף הפעולה, על מנת להבטיח שהעובדים והעצמאים בישראל יוכלו לחזור למשק מתפקד.

Back to top button