מבזקיםצבא וביטחון

בצל משבר הקורנה: אירועי יום הזכרון לשואה ולגבורה בבתי הסוהר

שב"ס ממשיך בפעילות למניעת כניסה והתפשטות נגיף הקורונה בתוך מתקני הכליאה ולשמירה על בריאותם של הכלואים הנמצאים במשמרתו ואנשי הסגל המשרתים בארגון. לצד זה נערכים ביחידות שב״ס לערוך את יום הזיכרון לשואה ולגבורה התש"ף בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

טקס יום הזיכרון בנושא "סולידריות בעולם מתפרק" יועבר מחר (שלישי, 21.4.20) בשעה 10:00 מיד עם תום הצפירה, על ידי אסירים המשדרים ב׳רדיו פוקוס׳, תחנת הרדיו של האסירים, לכל התאים בבתי הסוהר ברחבי הארץ.

מיד לאחר מכן, ישודר לאסירים ראיון עם הגב' מארי דנון, בת לניצולי שואה המספרת את סיפורם של הוריה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

טקס יום הזיכרון לסגל שב"ס יועבר על ידי סגל מרכז ההדרכה הארצי לסוהרים ע"ש ניר, ברשתות החברתיות גם הוא מיד לאחר הצפירה מחר בשעה 10:00.

בנוסף לטקסים הרשמיים בחרו בשב"ס להוציא לפועל מספר פרויקטים ייחודיים על מנת לתמוך ולהזדהות עם שורדי השואה ועם זכר הנספים.

בימי השגרה מתקיים קשר רצוף בין סגל שב"ס ותכניות שיקום אסירים לבין "עמותת עמך". בין היתר, מתנדבים אסירים אצל שורדי שואה במספר מועדונים של העמותה.
עקב הנחיות הריחוק החברתי ביקשו האסירים להביע את הזדהותם ובחרו להצטרף למבצע התמיכה מרחוק. אסירים ברחבי הארץ הכינו שלטים אותם תלו באגפי הכליאה ותמונות של השילוט באגפים יישלחו לעמותה.

בנוסף, סוהרי שב"ס הצטרפו ליוזמה של עמותת "עמך" הקוראת להבעת תמיכה על ידי יציאה למרפסות. סוהרי המשמרות בחרו לעמוד במגדלי השמירה של מתקני הכליאה עם שלט "זוכרים מקרוב, מחבקים מרחוק."

מפגש "זכרון בסלון" שמתקיים מזה מספר שנים במרכזי החינוך של בתי הסוהר, יתקיים באמצעות אפליקציית ׳זום׳.

כמו כן, הצטרפו סוהרי שב"ס למיזם ׳שם ונר׳ והדליקו בכל מתקני הכליאה נרות נשמה הנושאים כל אחד שם של נספה ואת פרטיו האישיים.

יהי זכרם של חללי השואה מבורך לעד.

צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס

Back to top button