צרכנות

פוליסת חיסכון או קופת גמל להשקעה?

כולכם מבינים כי חיסכון זה דבר חשוב. ואנחנו ממש לא נחסוך מכם את המילים הרציניות ונוסיף כי חיסכון זה גם לדאוג לעתיד הילדים שלכם. אז בדיוק בגלל זה, החלטנו לעשות השוואה קצרה בין שתי "הטוענות לכתר" כאפיק החיסכון הכדאי ביותר: פוליסת חיסכון מול קופת גמל להשקעה.

פוליסות חיסכון

פוליסות חיסכון הן סוג של תיקי השקעות המאפשרים לנו להשקיע בנכסים ובניירות ערך: מניות, אגרות חוב, אופציות ועוד. מטרתן של הפוליסות היא להשיג עבורנו תשואות יפות בתמורה להשקעתנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

וכמי שחוסכים או משקיעים בפוליסת חיסכון אנו רשאים להפקיד אליה, ללא הגבלה, כל סכום שנרצה. בנוסף, אנו יכולים לעבור בין מסלולי השקעה שונים – ללא תשלומי קנסות או עמלות. לצד זה, ברגע שנמשוך את כספי הפוליסה, אנו נצטרך לשלם מס רווח הון (של 25%) בגין הרווח הריאלי שצברנו בה.

קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה היא לא פחות מ –Game Changer (משנה את "חוקי המשחק") בעולם מוצרי החיסכון בישראל. היא הושקה ע"י משרד האוצר בסוף 2016 במטרה לאפשר לנו להגדיל את חסכונותינו הפנסיוניים. מצד אחד, היא מאפשרת לחסוך עד עשרות אלפי שקלים בשנה, כלומר אנחנו מוגבלים לסכום של עד כ- 70 אלף שקלים. מצד שני, היא מאפשרת לשמור על נזילות כספית במשך כל תקופת החיסכון. מבחינה זו, קופת גמל להשקעה מתאימה לכל טווח חיסכון: קצר, בינוני וארוך.

בניגוד לפוליסות החיסכון, כל מי שפותח וחוסך בקופות הגמל  ייהנה מפטור מלא ממס כאשר ימשוך את הכסף כקצבה ולאחר גיל הפרישה. ובדומה לפוליסות החיסכון, גם בקופות הגמל ניתן לעבור בין מסלולים ההשקעה שונים ללא עמלות.

הסכום המקסימאלי להפקדה בקופות הגמל הוא עד 70,000 שקלים בשנה כאמור. את ההפקדות הללו ניתן לבצע בשני אופנים: הפקדות חודשיות קבועות, או הפקדות חד-פעמיות של איזה סכום שתרצו, מתי שתרצו (ועד לתקרה כאמור). בנוסף, במידה שאתם משפחה עם מספר נפשות, תוכלו לפתוח לכל אחד קופת גמל להשקעה. באופן כזה, משפחה בת 4 נפשות למשל, תוכל להגדיל את ההון המשפחתי שלה בעד 280,000 שקלים בשנה!

יתרון נוסף שיש לקופות הגמל, היא שהן מנוהלות תמורת "דמי ניהול" כדאיים בטווח של 0.7%-0.9% בלבד, בעוד שדמי הניהול של פוליסות החיסכון הוא לרוב יקר יותר. זה אמנם נשמע כמו הבדל קטן, אך בטווח של מספר שנים, הפער הזה יכול להצטבר לכדי סכום כסף משמעותי

לסיכום, שני המוצרים הם מוצרי חיסכון טובים ולכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו. לאור הטבת המס הגדולה שגלומה בקופת הגמל להשקעה ואינה באה לידי ביטוי בפוליסות חיסכון, אין ספק שבשל כך, קופת גמל להשקעה היא המנצחת הגדולה שלנו לחיסכון חכם לעתיד.

Back to top button